המחאה הארצית להרחבת בתי הספר של החופש הגדול, כפי שנחשפה לראשונה ב"מעריב", החלה היום (חמישי) והורים מירושלים, מאזור ומגבעתיים, הצטלמו עם שלטים הקוראים להרחיב את הקייטנות, ובשבוע הבא מתוכננות הפגנות הורים ברחבי הארץ. "הממשלה צריכה לעמוד בהחלטותיה ולהעניק בית ספר של החופש הגדול גם בכיתות ג' וד' ובגנים", טוען אחז אגם, יו"ר פורום הגנים בתל אביב: "אני אצטרך להיפרד השנה מקרוב ל-8000 ש"ח על הקייטנות בקיץ, לשלושה ילדים במערכת החינוך".

"יש לי ילדה בכיתה ג' שבשנה שעברה נהנתה מבית ספר של החופש הגדול וגם אני נהניתי - כי זה עלה מאות שקלים בודדים. השנה מכיוון שאינני יכול להשאיר לבד את שתי בנותי בכיתה ג' ו-ה', אני נאלץ למצוא להן מסגרות יקרות", טוען ספי דורון יו"ר הנהגת ההורים באזור.

"למה אני צריכה לשלם לשבועיים בסביבות ה-2000 שקל לקייטנה במקום לקבל מסובסד ממשרד החינוך?", שואלת נטלי רונן כנפו, אם לילד בכיתה ג' וילדה בגן חובה, "אם משרד החינוך מוצא לנכון להוציא ילדים במדינה שלמה לחופש לחודשיים, שימצא פיתרון מתאים. אנחנו הורים עובדים וגם כך קשה לגמור את החודש במדינה הזאת, אז עוד נטל".

מחאת ההורים הגיעה גם לירושלים. נטלי רונן כנפו ובתה
מחאת ההורים הגיעה גם לירושלים. נטלי רונן כנפו ובתה


כזכור, אתמול התקיים דיון סוער בנושא הקייטנות של בתי הספר הגדול, שיזמו ח"כ מאיר כהן, וח"כ מנואל טרכטנברג, שניהל את הדיון. בסיום הדיון קראה ועדת החינוך לשר החינוך נפתלי בנט, להמשיך את תוכנית בתי הספר של החופש הגדול ולהחילה על כיתות ג' ו-ד', החל מהחופש הקרוב, ובפרט לקראת התקציב הדו שנתי 2017-2018.

לאחר הדיון מסר יו"ר פורום ועדי ההורים היישוביים, זאב גולדבלט, כי ההורים מתכננים סדרת הפגנות ברחבי הארץ, הנובעת כתוצאה מהחלטת המשרד לבטל את הקייטנות בשכבות ג'-ד', אותה יזם לפני כשנתיים, שר החינוך לשעבר, שי פירון.

ממשרד החינוך נמסר כי "לקראת שנת הלימודים הנוכחית, נאלץ משרד החינוך להתמודד עם קיצוץ בסכום של 800 מיליון שקל. לצד זה, לא ניתן היה לקבל עוד מצב שבו בכיתה לומדים 40 ומעלה תלמידים, וסייעת אחת נאלצת לטפל ב-35 ילדי גן. לאור זאת, החליט שר החינוך נפתלי בנט להוסיף סייעת שנייה לכל גני הילדים בגילאי 3-4, להקטין את הצפיפות בכיתות ולהציל את לימודי המתמטיקה, בסכום כולל של כמיליארד שקלים. בחופשת הקיץ הקרובה, ילדי כיתות א׳ ו-ב׳ יוכלו גם השנה ליהנות ממסגרת חינוכית בעלות בסיסית בלבד, בשדרות וביישובי עוטף עזה יסבסד המשרד פעילויות מהגן עד כיתה ו', ואנו תקווה שנוכל להרחיב את הפרויקט החשוב הזה בשנה הבאה לכל ילדי ישראל".