השר לשעבר להגנת הסביבה, אבי גבאי, שפרש בשבוע שעבר מהממשלה, התייחס היום (שבת) למתווה הגז וטען כי בתהליך העברת המתווה "הוסתר בכוונה מידע מהותי מהציבור", ואולי אף מבג"ץ. 
"לכל אורך הדרך ראיתי את הדרך הלא ישירה ולא שקופה שבה הביאו את הדברים לממשלה ולציבור, ולמרות זאת נמנעתי מלומר שהטעו את הממשלה והציבור, מאחר שזו אמירה חמורה שדורשת הוכחה חדה", כתב אבי גבאי בפוסט בעמוד הפייסבוק שלו. 



גבאי תקף והוסיף: "תמיד ידעתי ואמרתי שהאמת בסוף צפה ועולה אבל חשבתי שזה ייקח חודשים ושנים. מתברר שזה לקח שבועיים. ביום חמישי אחר הצהריים פרסם משרד התשתיות את אחד הנתונים החשובים לעניין קביעת המדיניות - כמות הגז שיש ב'לוויתן'. ומתברר, שהמשרד יודע ומסתיר מזה שנתיים שיש 20% פחות ממה שדווח לממשלה ולציבור. המשמעות היא שההחלטה על החלוקה של הגז בין שימוש ומקומי (ושמירת רזרבות עבור ישראל) לבין יצוא, נשענה על נתון לא נכון ו'מאות המיליארדים' לא באמת מחכים לנו".
השר לשעבר הדגיש כי "מתווה הגז מורכב מאד ולכן הציבור חשוף ל'ספינים' ולדיווחים סותרים כך שהוא נותר ללא דעה של ממש. דברים הוכחו בפרסום בצורה פשוטה ואותם כולנו מבינים. בתהליך המו"מ ובתהליך האישור של המתווה אף אחד לא באמת ייצג את הציבור ואת האינטרסים שלו. זה כבר לא קשור לימין ושמאל, לבעד או נגד המתווה אלא לדרך ניהול המדינה"
כזכור, השר לשעבר גבאי, השר היחיד בממשלה שהצביע נגד מתווה הגז (השר כחלון נמנע), לשעבר מנכ"ל בזק, פרש מהממשלה לאחר שתיק הביטחון הועבר לאביגדור ליברמן ממשה (בוגי) יעלון. 

מתווה הגז אושר בחודש שעבר לאחר שתוקן בו סעיף היציבות שבג"ץ פסל. בהסכם החדש הממשלה לא תהיה מחוייבת להתנגד אוטומטית לחקיקה בכנסת נגד חברות הגז. שטייניץ  מסר במעמד כי "לאחר עבודה מאומצת הצלחנו לגבש תחליף הולם לסעיף היציבות בהתאם לעקרונות שהתווה בג"ץ. המטרה הייתה ליצור סביבה רגולטורית מעודדת השקעות. אני מקווה שפיתוח לוויתן יימשך בהתאם ללוח הזמנים המקורי".