נדחתה בשבוע ההצבעה שאמורה הייתה להתקיים מחר בוועדת השרים לענייני חקיקה על הצעת החוק של ח"כ שרן השכל (ליכוד) ודב חנין (הרשימה המשותפת) לאי הפללה של משתמשי קנאביס לצריכה עצמית. כך הוחלט הערב (שבת) זאת בשל התנגדות השר לביטחון פנים גלעד ארדן (ליכוד) ושר הבריאות יעקב ליצמן (יהדות התורה). 

על פי הצעת החוק יוחלפו הרישומים הפליליים בגין החזקת קנאביס לשימוש עצמי בעונשי קנסות בלבד. שיעור הקנסות יהיה 300 שקל על החזקה בבית ו-1,500 שקל על החזקה בציבור. ההצעה לא תאשר גידול קנאביס בבית ולא תסיר את האיום הפלילי על צעירים מתחת לגיל 21.
לפני כשלושה חודשים נפלה בוועדת השרים הצעה אחרת של ח"כ השכל להתיר גידול שתיל קנאביס אחד בבית והחזקה של עד חמישה גרמים לשימוש אישי. ההצעה נפלה על חודו של קול. שרת המשפטים שקד בחרה בהצבעה הקודמת שלא לתמוך, אולם לנוכח השינויים שהוכנסו בהצעת החוק היא מתכוונת הפעם לתמוך בה. 

חברת הכנסת שרן השכל. צילום: מרק ישראל סלם

בהצבעה הקודמת התנגדו השרים יריב לויןן, יעקב ליצמן, דוד אזולאי וזאב אלקין להצעת החוק והשרה שקד נמנעה. מלשכת שרת המשפטים שקד נמסר בסוף השבוע כי "השרה שקד בוחנת אפשרויות שונות לעניין אי-הפללה של צריכת הסמים הקלים כמו הקנאביס, ובכלל זה גם הפיכת הרישום הפלילי לקנסות מנהליים. סמים הם דבר שלילי, אך יש לבחון את עניין הפללת מי שצורך לעצמו סמים קלים".
עם זאת, עדיין נותרה בעינה התנגדותם של ארדן ושל ליצמן. ח"כ השכל אמרה הערב: "דחיתי את ההצבעה על חוק אי ההפללה לצרכני קנאביס בשבוע, כדי להגיע להבנות עם חברי לסיעה, השר לביטחון פנים גלעד ארדן". היא צפויה להיפגש עם השר ארדן כבר ביום שני הקרוב. בתוך כך מפעילים תומכי ההצעה לחץ כבד על השר ארדן ומציפים אותו בהודעות שבהן הוא נקרא לתמוך בהצעת החוק.