שבוע עמוס במיוחד צפוי לנשיא הנכנס של בית המשפט המחוזי בתל אביב איתן אורנשטיין. במהלכו ידון השופט בבקשה להכרזה על פשיטת רגל והוצאת צו כינוס ליזמת הנדל"ן ענבל אור, בעלת השליטה לשעבר באור סיטי נדל"ן ובבקשת הפירוק לקונצרן אי.די.בי.



הצו לאור יינתן מחר, לבקשת הכונס עו"ד איתן ארז, לאחר שהיזמת לא עמדה בתנאים שנקבעו בבית המשפט. גם ערעורה לבית המשפט העליון הנוגע לפינוי דירה בגבעתיים לא התקבל, והיא תתבקש לפנות את הדירה כבר בימים הקרובים.



משימה מורכבת במיוחד תעמוד בפני השופט אורנשטיין בדיון שיתקיים מחרתיים, בבקשה לפירוק קבוצת אי.די.בי פיתוח. הבקשה הוגשה על ידי מחזיקי איגרות החוב ארוכות הטווח של הקבוצה, באמצעות עו"ד גיא גיסין. אלה חוששים מהעדפת נושים, לנוכח בעיות הנזילות בקבוצה. יש לציין כי אי.די.בי פיתוח אמורה לשלם בתוך שבוע למחזיקי איגרות החוב קצרות הטווח 373 מיליון שקל. בעלי האג"ח הארוכות, ששוויין נאמד ב־1.35 מיליארד שקל, חוששים שהתשלום עלול לפגוע בהם בעתיד ומכניסתה של אי.די.בי למצב של חדלות פירעון.



לבייב בעקבות דנקנר?


המגעים בנושא עם אדוארדו אלשטיין, בעל השליטה, לא עלו יפה וכעת הם מבקשים את הסעד המשפטי.  אור אינה היזמת היחידה בתחום הנדל"ן המגיעה לסוף דרכה. עו"ד חגי אולמן, המפרק הזמני של חברת אדמה, שבבעלות אורן קובי, פרסם בסוף השבוע מודעה הקוראת למתעניינים פוטנציאליים להגיש הצעות לרכישת הציוד הנמצא במשרדי הנהלת החברה במגדל המוזיאון בתל אביב. את ההצעות ניתן להגיש עד יום רביעי השבוע. קובי נותר עם חובות לנושיו בהיקף הנאמד בעשרות מיליוני שקלים.



גם מצבה של אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב אינו אידיאלי. קיים יותר מחשש שהחברה עלולה להימצא באותו מצב שבו נמצא נוחי דנקנר, בעל השליטה לשעבר באי.די.בי, לפי שלוש שנים.



נציגות בעלי איגרות החוב של אפריקה ישראל, הכוללת את פסגות ומנורה, בוחנת את האפשרות להשתלט על החברה, לנוכח העובדה שהצעת הסדר החוב שהוגשה אינה מספקת מבחינתם.



הנציגות מבקשת להסמיך את חברת הרמטיק, המשמשת כנאמן מטעם בעלי איגרות החוב, לשכור בית השקעות שיבחן הצעות להשתלטות על החברה, ובמקביל לנסות לאתר קונים פוטנציאליים.



כזכור, לפי הצעת ההסדר החדשה, שהוגשה בסוף השבוע, יזרים לבייב 300 מיליון שקל נוספים. בעלי איגרות החוב ייאלצו למחוק 1.5 מיליארד שקל מהחוב, העומד על 3.1 מיליארד שקל, תמורת המרה למניות. במקביל הם ייאלצו להפחית את הריבית על החוב.