הלוחם יחזור לביתו: בימים האחרונים ניהלה משפחתו של יהודה הישראלי, לוחם סיירת רימון שנפצע אנושות במהלך מבצע צוק איתן, קמפיין מימון המונים על מנת לבנות הרחבה בביתם שתותאם לצרכיו. יעד הקמפיין היה 600 אלף שקלים, אך הגיוס הצליח מעל למצופה ועומד כרגע על כמעט מיליון וחצי שקלים. "אנחנו נפעמים מהתמיכה העצומה ומהחיבוק הגדול מעם ישראל. אחדות כזאת מזמן לא ראינו והכל למען לוחם שצריך לחזור הביתה", אמרה הבוקר (ראשון) אמו של יהודה, איריס הישראלי, בראיון לגלצ.



"מהרגע שזה יצא לתקשורת התחלנו לקבל המון תמיכה אנשים שלא הבינו מאיפה הגיע האבסורד הזה, שלא מאפשרים ללוחם לחזור לביתו. תוך 24 שעות (כשהגיעו לכמיליון שקלים) זה היה דמעות בעיניים. התמיכה העצומה שזכינו לה... לקרוא רק את כל ההערות, כל המסרים מעם ישראל, נותן כוח שאי אפשר לדמיין. הייתה גם תמיכה מפוליטיקאים, וגם יריב אופנהיימר התראיין ואמר שצריך לעזור".



לדבריה, יהודה, שסובל מפגיעה מוחית קשה, "מבין את ההתרגשות. אנחנו אומרים לו 'עם ישראל אוהב אותך, מחזיר לך חיבוק עצום. כרגע הוא לא מדבר אבל בעזרת השם עם השיקום נגיע רחוק".



"אנחנו מודים לתנועת ישראל שלי. העם אמר את דברו ואנחנו מחכים לדברי המנהיגים שלנו ראש הממשלה ושר הביטחון", הוסיפה הישראלי. "אנחנו בהלם ואסירי תודה. הכספים נועדו להתאמה של הבית, לבניית יחידה שתיתן לו את הכבוד המינימלי ותספק מענה לצרכיו. זו פציעת ראש קשה ויש לזה השלכות. יחד עם משרד הביטחון עסקנו בתכנונים ואישורים ובסוף קיבלנו תשובה שלילית, זה לא היה מהרגע להרגע. אבל אנחנו צריכים להנגיש את הבית שלנו".



בהתייחסה לתגובת משרד הביטחון הטוען כי "המשפחה לא עונה לתנאים המקדימים לבנייה והוצעו לה חלופות", סיפרה הישראלי כי החלופה הייתה לעבור דירה, זאת בעוד "מהות הבקשה היא שיוכל לחזור למחוזות הילדות שלו ,לחברים שלו, וכך הסביבה תשפיע על המוח שלו ותעזור לו להזכר בדברים. היינו בשוק שמדובר רק בחוסר באישור בנייה סופי. אנחנו לא רוצים לעבור דירה, אנחנו רוצים לשקם את יהודה. המדינה צריכה להוביל אותנו, לא העם את המנהיגים. אנחנו מצפים למענה מראש הממשלה ומשר הביטחון החדש".