שב לגדולה: 81 שנים לאחר הקמתו ו-50 שנים לאחר שהפסיק לפעול – מבנה המגדלור המיתולוגי הסמוך לנמל תל אביב ומתחם יריד המזרח, יהפוך למרכז תיירותי. עיריית תל אביב וחברת אתרים פרסמו היום (ראשון) מכרז להפעלת מרכז תיירותי חדשני במבנה המגדלור, הנחשב לאחד מסמלי העיר לדורותיה.

המגדלור צפוי להפוך לעוגן תיירותי בקו החוף של תל אביב ולספק ערך תרבותי-חווייתי במיקומו האסטרטגי שבין הים לנחל הירקון. העירייה וחברת אתרים ישקיעו בפרויקט כ-750 אלף שקל והיזם שייבחר במכרז יוסיף סכום זהה לפחות או לחלופין, יציע יותר, כך שההשקעה הכוללת במקום תהיה בעלות של כ-1.5 מיליון שקל ומעלה.
 
המגדלור בשנת 1970. צילום: וילי פולנדר
המגדלור בשנת 1970. צילום: וילי פולנדר

 

היזם שיזכה במכרז, יקים ויפעיל את המגדלור לתקופה של 10 שנים (חמש שנים עם אופציה לחמש שנים נוספות) וכן יהיה אחראי על הקמת התוכן התיירותי של המקום. בעירייה ציינו שהמטרה העיקרית היא הפעלה של אטרקציה ייחודית שתספק חוויה תרבותית ייחודית לעוברים ושבים בתוך שטח המגדלור עצמו.
מלבד פעילותו המרכזית של המגדלור, יותרו בו שימושים משניים מגוונים, אותם יהיה המקים רשאי להפעיל ביתרת מתחם המגדלור בשטח הצמוד לו, כגון: הפעלת עגלות קפה ומזון וכן תתאפשר עגלה למכירת מזכרות והפעלת סדנאות ופעילויות מעשירות על שפת הים ובחיבור ישיר או עקיף למתחם יריד המזרח והנמל.