יורי ליסאק, תושב בת ים בן 29, הורשע ברצח ויקטור מיקולסקי ז''ל ובשיבוש הליכי משפט, כך קבע היום (שני) בית המשפט המחוזי בתל אביב. הנאשם, יצר מצג שווא בו טען כי מיקולסקי ז''ל מעוניין לפגוע בו ומאיים עליו,  גרם לדליפת גז בכוונת מכוון בבניין בו מתגוררים בני משפחתו והורה להם להשאיר את דלת הבית פתוחה עקב הדליפה, וזאת על מנת לאפשר למיקולסקי ז''ל להיכנס אל הדירה באופן חופשי.

הנאשם הציג לאמו הודעת טקסט בה נכתב כי מיקולסקי ז''ל מאיים מאיים להגיע לדירה ולשחוט את ליסאק ובני משפחתו. את ההודעה שלח ליסאק לעצמו מטלפון נייד אחר שהיה ברשותו.

הנאשם הודיע לאמו כי מיקולסקי ז''ל בדרכו לדירה ושבכוונתו להתגונן מפניו באמצעות סכין. כעבור כ-10 דקות הגיע המנוח אל הדירה ושוחח עם ליסאק. לאחר חילופי דברים ביניהם וצעקות בין השניים, דרשה אמו של ליסאק ממיקולסקי ז''ל לעזוב את הדירה. בתגובה, תקף המנוח את אמו של הנאשם וגרם לה לחבלה בידה הימנית. ליסאק, גרר את הנאשם הרחק מאמו, נעץ את הסכין בליבו של מיקולסקי ז''ל ועוד 2 דקירות נוספות וגרם למותו. לאחר מכן, פעל לנקות את כתמי הדם שהותיר אחריו המנוח ולהשמיד ראיות מהזירה.

ביהמ"ש המחוזי בראשות השופט גלעד נויטל קבע כי "ליבת גרסאותיהם של מרבית הנוכחים בדירה בעת האירוע השתנתה בין מועד מסירת ההודעות במשטרה בסמוך למועד הרצח לבין מועד עדותם בבית המשפט. ככל שיש חשיבות לדבר, הדעת נותנת שהשינוי יסודו ברצון לחלץ את הנאשם מהרשעה בדין. לשם השגת התכלית האמורה, הייתה אמו של הנאשם נכונה ליטול על עצמה את האחריות לביצוע המעשה הקטלני ואילו הנאשם ואביו ביקשו לסייע בעדה ולתמוך בגרסתה החדשה".

אתמול גזר בית המשפט המחוזי בלוד 2 מאסרי עולם על אברהם לוי, תושב ישרש בן 44, שרצח את שני ילדיו הקטנים בני 10 ו-11 וחצי. בגזר הדין כ
תבו השופטים כי "הנאשם רצח את שני ילדיו באכזריות, לאחר שהצליח לגרום להם להסכים לקשור את ידיהם מאחורי גבם באזיקונים, לכסות את עיניהם במטפחת ולכרוע על ברכיהם, שיסף את גרונו של כל אחד מהם כאשר לא ידוע מי היה הקורבן הראשון מבין השניים, כיצד הגיב הקורבן השני, אם בכלל, כאשר על פי הממצאים השיסוף באמצעות הסכין היה בעוצמה רבה.