משבר פוליטי בעקבות מינויו של  רמי סדן, מקורבו של רה"מ בנימין נתניהו ליו"ר חדשות 10. בעקבות הסערה סביב מינויו של סדן, יו"ר ועדת האתיקה של הכנסת, ח"כ יצחק וקנין אמר ל"מעריב אונליין": "ש"ס לא תעבור לסדר היום על ההתבטאויות הגזעניות של רמי סדן. הוא לא יהיה יו"ר החדשות של ערוץ 10, ואם צריך להפיל את הקואליציה,  נפיל אותה". 



וקנין אמר כי בכירים בש"ס שוחחו עם רה"מ נתניהו הנמצא במוסקבה והביעו בפניו את מורת רוחם מדברי סדן: "מצפים מרה"מ נתניהו שיסתייג בפומבי מהדברים של סדן ויגנה אותם, מדובר באמירות גזעניות חמורות ביותר. איך אנו יכולים לצפות לדיווח אובייקטיבי על ש"ס בערוץ, אחרי שסדן אמר דברים כה חריפים? אמר וקנין ושאל: "האם הוא היה מעז להגיד דברים כאלו על יהדות התורה, מפלגה בצבע העור שלו?". 

"לא יתמנה". רמי סדן. צילום: פייסבוק
"לא יתמנה". רמי סדן. צילום: פייסבוק
רמי סדן אמר למעריב אונליין, בתגובה ראשונה לדברים, כי "לא היו דברים מעולם. אנשים שמודאגים מהמינוי מנסים לסכסך בתוך הציבור הדתי. השם דרעי לא הוזכר בכלל בישיבת הדירקטוריון".  

גם עיתונאי ערוץ 10 מתן חודורוב מתח בגלי צה"ל ביקורת חריפה על דרך המינוי: "זהו מינוי לא ראוי. מדובר במינוי פוליטי, אדם שהוא מקורב לראש הממשלה, אדם שחטא באמירה גזענית, שיותר מאדם אחד ידע לצטט אותה ובחדר נכחו רבים, לא מדובר בדברים שנאמרו בחדר סגור. הוא אמר שם לכאורה כי הוא שונא 'כמונו' את מצביעי ש"ס. זה מינוי שהוא פשוט לא מתאים, זה לא ה-DNA העיתונאי שלנו".

"אנחנו לא שונאים את מצביעי ש"ס, הם חלק חשוב מהקהל שלנו", הבהיר חודורוב. "יש לנו עיתונאים ובני משפחותיהם שמצביעים לש"ס. לא היינו מעלים על דעתנו סוג כזאת של אמירה, אני מבקש מנציג העיתונאים להתנצל, להתנער לחלוטין מהדברים, ולהתחנן בפני הדירקטוריון, שמינה אדם לא מתאים, שיחשב מסלול מחדש". 
 
מהליכוד נמסר בתגובה: "יש לברר אם הדברים המיוחסים למר סדן אכן נאמרו שכן הוא מכחיש זאת בכל תוקף.  אם יתברר שאכן הדברים נאמרו הרי שמדובר בהתבטאויות חמורות מאוד וראש הממשלה דוחה אותם על הסף".




דרעי: "מצביעי ש"ס אינם סרח עודף" 


שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי פרסם פוסט בפייסבוק בו הוא דורש מראש הממשלה נתניהו לבטל את מינויו של רמי סדן ליו"ר חדשות 10, לאור התבטאותו בפני חברי הדירקטוריון.

'מצביעי ש״ס אינם סרח עורף, מצביעי ש״ס הם מאות אלפים של מזרחיים שהחליטו להתאגד ולהרים את ראשם כדי למגר מן העולם תופעות כמו רמי סדן. אנחנו כאן בשביל להישאר, אנחנו כאן בשביל לומר לאנשים כאלה שבישראל 2016 לא נעבור לסדר היום על התבטאויות כאלה. לא בפומבי ולא בישיבת דירקטוריון סגורה'', כתב דרעי.

 הוא קרא לראש הממשלה נתניהו המכהן גם כשר התקשורת, לחברי הממשלה ולחברי הכנסת להשמיע את קולם. "על כל אנשי התקשורת מכל כלי התקשורת להתעלות מעל אינטרסים אישיים ולגנות את הגזענות הזו בכל פה, אסור לשתוק".

"היום זה נגד המזרחיים ונגד המסעודות משדרות ומחר זה יהיה נגד ציבורים אחרים. התקפה בזויה כזו נגד ציבור שלם רק בשל מוצאו, לא יכולה לעבור לסדר היום בשום צורה", הוסיף שר הפנים דרעי.

 ח"כ יגאל גואטה (ש"ס) פנה ליו"ר הקואליציה דוד ביטן ואמר כי "נוכח דברי הבלע והשנאה מתבקש שעד מחר יוזמן רמי סדן לשימוע אצל שר התקשורת. כלל וזה לא יקרה אני  מציע שלא תספרו אותי בהצבעות. אני בשדרות אצל מסעודה".