נשואים הם בעלי סיכויים טובים יותר לשרוד התקף לב בהשוואה לאנשים שאינם נשואים, כך עולה ממחקר ראשוני בנושא שהוצג ביום רביעי השבוע במנצ'סטר אנגליה, בכנס של החברה הבריטית לתחום כלי דם ולב ועליו דווח ב"גרדיאן". המחקר בדק נתונים של 25,000 אנשים ומצא שלאנשים נשואים יש סיכוי של 14% פחות למות מהתקף לב ביחס לאנשים שאינם נשואים. ההשערה של החוקרים היא שהלחץ כתוצאה מבידוד חברתי אצל ה-לא נשואים גבוה יותר כאשר מסקנות החוקרים הן כי בני זוג נשואים זוכים לתמיכה טובה יותר בזכות בן או בת זוג, מאשר חולים אחרים.

השאלון האנונימי התקיים בבתי חולים בצפון אנגליה בין ינואר 2000 למרץ 2013 עם נבדקים בגיל ממוצע של 67, כאשר למעלה מ-60% היו נבדקים גברים. ניקולס גאלופ, חוקר בתחום הרפואי באוניברסיטת מזרח אנגליה ציין שיש השפעה על זמן ההתאוששות ומשך האשפוז של אנשים שנשואים או אלה שחיים עם בני זוג לעומת אלה שאינם חיים עם בן זוג, כאשר אנשים אלה אושפזו לאחר התקף לב - לשישה ימים בממוצע, לעומת אנשים שהם רווקים, שנשארו באשפוז בממוצע יומיים יותר. גרושים שחוו התקף לב היו באשפוז בממוצע למשך שבוע. 

"נראה שיש משהו בגירושים, בנסיבות שלהם, בסובב אותם ובלחץ שהם גורמים למתגרשים, שגורם ליותר תמותה ולאשפוזים ארוכים יותר כתוצאה מהתקפי לב", אמר גאלופ. החוקרים הסיקו שבמקרים של אנשים שאינם במערכת זוגית בעת התקף הלב מומלץ לדאוג לתמיכה קבוצתית ותרפיה קבוצתית על מנת לוודא שאותם חולים אינם בודדים.