בית המשפט המחוזי בחיפה דחה היום (רביעי) את התביעה שהוגשה ע"י בני משפחת קוזלי אשר מצאו את גופת החייל הנעדר מג'די חלבי ז"ל. בתביעה עתרו התובעים לקבלת  פרס הכספי שפורסם על ידי העמותה לחופש נולד בסך של  10 מיליון דולר.
כזכור, ב-24 במאי 2005 עת שהיה בחופשה משירותו הצבאי, נעלם המנוח מג'די חלבי ז"ל.  החל משנת 2007 פרסמה העמותה "לחופש נולד"  בכלי התקשורת ובשלטי חוצות כי ישולם פרס כספי בסך 10,000,000 דולרים תמורת מידע אמין שיוביל למציאת המנוח. נזכיר כי עמותת " לחופש נולד", אשר הוקמה ביוזמתה של משפחת ארד בתקווה כי הצעת הפרס תסייע במציאתו של הנווט השבוי רון ארד, הפסיקה את פעילותה עוד בינואר 2012.

בחלוף כשנה, במהלך עבודת כריתת עצים ביערות הכרמל נתקלו בני משפחת קוזלי באקראי בשרידיו של החייל המנוח. בני משפחת קוזלי דרשו לקבל את הפרס ממדינת ישראל - משרד הביטחון  - ומשסורבו הוגשה התביעה לקבלת סכום הפרס - 40 מיליון שקלים. לאחר שנדחתה בקשת התובעים לפטור אותם מתשלום אגרה ונמחקה תביעתם הראשונה, הוגשה תביעה נוספת לקבלת סכום הפרס.

לאחר ניהול חלקי של התביעה, קיבל בית המשפט את טענות המדינה, דחה את התביעה והשופט אברהם אליקים קבע כי "ניתוח משפטי של העובדות שאינן במחלוקות מביא לדחיית התביעה אך נותר טעם מר, התובעים הביאו בסופו של יום לגילוי גופתו של המנוח ולפתרון תעלומת היעלמותו בחלוף 7 שנים וכחמישה חודשים. פתרון טרגי ועצוב למשפחתו, פתרון שהביא לחסכון במשאבים רבים אותם הייתה ממשיכה להשקיע הנתבעת בניסיון למציאתו".