צעד ראשון בתפקיד החדש: שר הביטחון אביגדור ליברמן הורה הערב (חמישי) לצה"ל להפסיק להחזיר גופות מחבלים לפלסטינים, בעקבות הפיגוע בשרונה מרקט בתל אביב. ההחלטה התקבלה בניגוד מוחלט להמלצות והערכות צה"ל והשב"כ.



כזכור, הטרור חזר אמש לתל אביב, והתוצאות קשות: ארבעה בני אדם נרצחו ו-16 נוספים נפצעו במתקפת ירי שביצעו שני מחבלים במתחם שרונה ההומה בלב העיר. שני המחבלים מכפר יטא  בדרום הר חברון, שהיו לבושים בחליפות, נוטרלו על ידי כוחות הביטחון ואזרחים לאחר מרדף מלווה בירי, שהסתיים סמוך לסינמטק ברחוב הארבעה. ראש הממשלה בנימין נתניהו שב אמש מרוסיה ומיהר היישר מנתב”ג לקריה, שם כינס דיון חירום עם ראשי מערכת הביטחון.

זירת הפיגוע בת"א. צילום: אבשלום ששוני
זירת הפיגוע בת"א. צילום: אבשלום ששוני
בעקבות הפיגוע התכנס היום הקבינט המדיני בטחוני בקריה בתל אביב, סמוך מאוד למקום הפיגוע הרצחני . בין היתר, הוחלט בקבינט על ביטול היתרים לפלסטינים לבקר בישראל בתקופת הרמדאן. כמו כן, הוחלט על הטלת סגר מלא על הכפר יטא, שממנו הגיעו המחבלים, ועל שלילת היתרי העבודה של החמולה שממנה יצאו המחבלים. 
 

ראש הממשלה נתניהו הורה לבחון אפשרות שגופות מחבלים לא יוחזרו אלא יקברו בישראל בבתי עלמין לחללי אוייב. ליברמן דרש מהיועמ"ש להאיץ את ההליכים המשפטיים להריסת בתי מחבלים. השר גלעד ארדן אמר כי " הגיע הזמן להפסיק להחזיר גופות ולא להעבירן לידי המשפחות". ליברמן בניגוד ליעלון לא פסל זאת על הסף. 
 
עוד בישיבה, השר גלעד ארדן ביקש לקדם את עבודת המאבטחים כעבודה מועדפת בעקבות פגשיתו עם המאבטח מהפיגוע, שם הוא שמע ממנו על תנאי השכר הקשים.