שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, פרסם היום (חמישי) הודעה תוקפנית נגד חבר הכנסת - איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת. דנון טען כי ח"כ עודה פועל נגד מדינת ישראל דרך המשלחת הפלסטינית לאו"ם.



לטענת דנון, יו״ר עודה פנה לאחרונה אל מזכ״ל האו״ם, באן קי-מון, באמצעות המשלחת הפלסטינית לאו״ם, בדרישה להקמת ועדת חקירה בינלאומית נגד ישראל בנושא היחס למיעוט הערבי בישראל ומצב אדמות הערבים בנגב. במכתבו כתב עודה: ״אני מבקש לשלוח ועדת בדיקה לנגב לחקור את מצבם הרע של התושבים ההיסטוריים של הארץ ולוודא שיישמרו זכויותיהם בהתאם לחוק הבינלאומי ואמנות בינלאומיות".  

ח"כ עודה העביר את המכתב דרך ראש המשלחת הפלסטינית לאו"ם, ריאד מנצור. מזכ"ל האו"ם השיב בשלילה לבקשה, והעביר אותה אל המשלחת הישראל באו"ם. 

דנון הזכיר בהודעתו לתקשורת כי רק לאחרונה השווה הנציג הפלסטיני מנצור את ישראל לנאצים בגטו ורשה, וכי לפני מספר חודשים אף האשים את ישראל ב״קצירת איברים״ של גופות פלסטינים, ועורר את זעמם של הארגונים היהודיים בארה״ב. 
דנון פנה בצעד חריג אל יו"ר הכנסת אדלשטיין בנדון. "אני מוצא טעם לפגם בכך שח"כ עודה בחר לפנות דרך הנציג הפלסטיני, אשר התבטא באופן אנטישמי באו״ם ומפיץ שקרים נגד מדינת ישראל באופן בלתי פוסק. הצעד בו נקט ח"כ עודה מהווה חציית קו אדום.״, כתב דנון.