שרת המשפטים נגד עיתון "הארץ". הלילה (שישי) פורסם באתר "הארץ" ובעיתון טור של הפובליציסט אורי משגב, בו הוא מותח ביקורת על שופט בית המשפט העליון נועם סולברג, רק בשל היותו תושב התנחלות וכינה אותו עבריין בינלאומי. 



שרת המשפטים קראה למו"ל "הארץ" עמוס שוקן להסיר את החרפה. בפוסט בפייסבוק תחת הכותרת "ההסתה הפרועה של "הארץ" נגד שופטי בית המשפט העליון", כתבה שקד כי "עיתון הארץ מתגלה לא כעיתון שמאלני לאנשים שחשים עצמם 'חושבים'. לא מגן על היכל הצדק ולא נעליים. הוא שופר של הסתה. מה שמעביר אותו על דעתו זה שאחד משופטי העליון גר, לא עלינו, בישוב ביהודה ושומרון".



 


עוד כתבה שרת המשפטים, כי "פתאום, כשאותו שופט, מעז לפסוק על פי עמדותיו המקצועיות בניגוד לתפיסת העולם של הארץ, 'עיתון הצדק' לא בוחל במילים כדי להכפיש שופט בית משפט עליון. עבריין בינלאומי" קוראים לו במאמר פובליציסטי ב'הארץ'".

לדבריה, "הפלורליזם בגרוש של הארץ מסתיים היכן שחולקים על דעותיו, גם אם מדובר בבית המשפט העליון. לא אתן יד להשתלחות אישית בשופטים. אני פונה לעמוס שוקן, הסר את החרפה". 

גם לשכת עורכי הדין גינתה את המאמר של משגב: "לשכת עורכי הדין מגנה בתוקף את השיח האלים והמתגולל של כתב עיתון "הארץ" אורי משגב כנגד שופט בית המשפט העליון נועם סולברג.

"חשוב להדגיש כי אין בכוונת הלשכה להיגרר לשיח הפוליטי והיא איננה חלק ממנו", נכתב בהודעת הלשכה, "אך מאידך לא ניתן להשלים עם התבטאות המגדירה שופט של בית משפט עליון כעבריין תוך הדגשה כי 'בבוא היום יעמוד בראש בית המשפט העליון עבריין'. יש להצטער, להוקיע ולדחות בשאט נפש התבטאויות מסוג זה הגוררות שיח אלים, מתלהם ומסית תוך פגיעה במעמדו ובכבודו של בית המשפט העליון. עיקרון חופש הביטוי הינו מאבני היסוד של הדמוקרטיה הישראלית ברם דומה כי גם חופש הביטוי אינו מקדש פגיעה והסתה נגד בית המשפט העליון".

"בית המשפט העליון הינו מיקרו קוסמוס של החברה הישראלית ואין מקום לגרור לתוכו את המחלוקות הפוליטיות המפלגות אותנו. הפגיעה בכבוד השופט סולברג הינה פגיעה בבית המשפט העליון כולו וזו תגובת הלשכה ביחס לפגיעה והסתה כנגד כל אחד ואחד משופטי בית המשפט העליון ללא כל קשר למוצאו,דתו,השקפותיו ומקום מגוריו", נכתב.