מבול של הופעות מחו"ל מגיע אלינו בקיץ הקרוב, מכל הז'אנרים ובכל הסגנונות. מלהקות אינדי עכשוויות ועד אייקונים קשישים, ממטאליסטים וראפרים ועד ג'אזיסטים ובלוזיסטים. מלאיקו יווני ועד בוסה נובה ברזילאית. למרות הקריאות החוזרות ונשנות לחרם תרבותי על ישראל על ידי ה־BDS ואמנים כמו רוג'ר ווטרס ובריאן אינו, מיטב האמנים והלהקות, מכל קצוות תבל, ממשיכים להגיע לכאן. והקיץ הקרוב - אם לא יהיו בלת"מים - מובטח להיות לוהט ועמוס מתמיד, לפחות עד ראש השנה.



הופעות מתווספות, מתבטלות ומשנות מיקום בכל רגע נתון, אז צריך להיות עם האצבע על הדופק. עדיין לא ברור, למשל, מה קורה עם ביונסה - אנחנו מחזיקים אצבעות שתגיע - שעשויה לשנות את לוח ההופעות של אמנים אחרים. וכמובן גם מתבאסים קצת מהביטול של בארי מנילו. אבל אין מה לומר, יש למה לחכות.

יכול להוריד את החיוך, רוג'ר ווטרס. צילום: רויטרס

פט מתיני 

וירטואוז גיטרת הג'אז בעל רעמת האריה חוזר לישראל. עם מדף מתפוצץ מפסלוני גראמי (20 במספר, פעם אחרונה שספרנו), מתיני הוא אחד הג'אזיסטים החשובים והמוכרים בעולם. הוא שיתף פעולה עם דיוויד בואי, ג'וני מיטשל, צ'יק קוריאה ואחרים. ההופעה היא במסגרת סיבוב "An Evening With Pat Metheny", שבו מתיני מעניק פרשנות חדשה ליצירותיו הישנות, יחד עם הרכב חדש שגיבש סביבו.

תכלס: שלישי 14.6, 19:45, זאפה הרצליה; רביעי 15.6, 20:00, אמפי לייב פארק ראשון לציון.
טיפ: אם יש לכם בן/בת במגמת ג'אז בתיכון, כרטיס למתיני הוא המתנה המושלמת. 

סימפלי רד 

בשנות ה־80 סימפלי רד תרגמו את ז'אנר הסול תכול העיניים (שזאת מילה יפה לסול לבן) למיינסטרים פופ סופר מצליח. הלהקה התאחדה בשנה שעברה, חמש שנים לאחר פירוקה הרשמי, אבל הג'ינג'י השתעמם בבית וחזר לעבודה.
 
זאת לא הפעם הראשונה שהם מבקרים אותנו. בקיץ 1992, בשיא ההצלחה, הם עשו את פארק הירקון ואת בריכת הסולטן במסגרת סיבוב ההופעות של אלבומם הרביעי, "Stars", המצליח ביותר שלהם. 

עדיין נשמעים "פיגוז". באמת? פיגוז? סימפלי רד. צילום: רויטרס
עדיין נשמעים "פיגוז". באמת? פיגוז? סימפלי רד. צילום: רויטרס

 
סימפלי רד אומנם הרבה אחרי שיאם, אבל חוגגים 30 שנה (האמת 31, אבל למה להיות קטנוניים) עם שרשרת ארוכה של להיטים מכל שנותיהם. ואומרים שהם עדיין נשמעים פיגוז.
תכלס: שלישי 14.6, 20:30, היכל מנורה מבטחים, תל אביב. 
טיפ: מיק האקנל, תמרח קרם בעל מקדם ההגנה הגבוה ביותר שאתה מוצא, אחרת העור שלך לא יעמוד בשמש הישראלית
אזהרה: עקב תת־פעילות של בלוטת התריס, האקנל לא נראה כל כך טוב בימינו. אז אל תצפו למקלחת התלתלים שהוא המטיר עלינו בתחילת הניינטיז. 

פורינר

להקת האצטדיונים הבריטית־אמריקאית, "נוכרי" כפי שקראו לה בזמנו אצלנו ברדיו, מכרה מאז אמצע שנות ה־70 מעל 80 מיליון אלבומים. הלהקה חוזרת לארץ בפעם השלישית, עם מייסדה, הגיטריסט מיק ג'ונס, ועם שלל חברים חדשים (ג'ונס הוא החבר המקורי היחיד שעדיין בלהקה).

תכלס: שלישי 14.6, 21:00, אמפיתיאטרון קיסריה; רביעי 15.6, 21:00, אמפיתיאטרון קיסריה.
 
טיפ: מדובר בלהקת אצטדיונים שפונה אל לב הקהל הנשי, עם בלדות רומנטיות והצהרות דרמטיות כמו “I Want to Know What Love Is" ו“Waiting for a Girl Like You". פורינר רוצים לדעת מה היא האהבה, והם רוצים שאת תראי להם. כן, את! 
אזהרה: הסולן המקורי לו גראם פרש מהלהקה ב־2003. בעשור האחרון מחליף אותו זמר בשם קלי הנסן, הצעיר ממנו בעשור, אך בעל ניסיון עשיר כסולן להקות רוק כבד.
 

אליס קופר 

סנדק השוק־רוק, ששאב השראה מסרטי אימה, תיאטרון וודוויל וגראז' רוק, והתיך את כולם יחדיו לכדי רוק כבד תיאטרלי, מורבידי ומאיים בצורה מצחיקולה, סוף־סוף מגיע לארץ, במסגרת סיבוב ההופעות העולמי, "Raise the Dead" (בעולמו של קופר, אנשים מתים רק כדי לקום לתחייה ולהפחיד את חבריהם). 
אליס קופר אומנם כבר בן 68, אבל הגיל רק משווה לפרסונה הגרוטסקית שלו עוד חן. והכי חשוב, אליס קופר הוא אגדה חיה ודמות מפתח בהתפתחות הרוק, ורק בגלל זה כבר אסור לפספס את ההופעה.

תכלס: חמישי 16.6, 20:30, אמפי פארק רעננה.
 
טיפ: בניגוד למיני להקות בלאק מטאל נורווגיות ששורפות כנסיות, אין באליס קופר שום דבר באמת מפחיד. החוויה מזכירה יותר סיבוב ברכבת השדים האולדסקולית בלונה פארק בתל אביב, בתוספת פסקול להיטי רוק אלמותיים וכיפיים כמו "Poison".
אזהרה: אם אתם לא בקטע של שלדים, גולגולות ומפלצות, תישארו בבית.

בת' הארט 

סינגר־סונגרייטרית אמריקאית מלוס אנג'לס המתמחה בבלוז רוק, שמוציאה אלבומים כבר מתחילת שנות ה־90. היא לא כוכבת ענקית, אבל היא מוערכת בסצינת הבלוז העכשווית, ואפילו הייתה מועמדת לגראמי. 
תכלס: ראשון 19.6, 20:30,
אמפי פארק רעננה.
טיפ: באדי גאי וג'ף בק ממליצים. 

סרג'יו מנדס 

הכוכב הברזילאי והאיש מאחורי "Mas Que Nada", הלהיט שאף חתונה אינה שלמה בלעדיו, לא ביקר פה מאז תחילת האייטיז. עכשיו הוא חוזר במסגרת סיבוב הופעות בינלאומי לרגל חגיגות 50 השנה לאלבום המופת ״ברזיל 66".
 
תכלס: שישי 24.6, 22:00, זאפה תל אביב; שבת 25.6, 21:00, היכל התרבות תל אביב.

טיפ: השילוב של בוסה נובה וג'אז ממכר.

אזהרה: התרחקו מהגרסה המחודשת ל"Mas Que Nada" שהוא הוציא עם הבלאק אייד פיז.

וויז קאליפה 

הילד הרע של עולם ההיפ הופ, ויורשו של סנופ דוג בתפקיד דובר המריחואנה הרשמי של הסצינה, מביא איתו משב רוח רענן וריחני ללוח הופעות הקיץ בישראל. 

עם החבר'ה הרעים, וויז קאליפה. צילום: טוויטר
עם החבר'ה הרעים, וויז קאליפה. צילום: טוויטר

 
כמו כל אושיית היפ הופ, גם קאליפה מאמין ביזמות, ומעבר לאלבומים וללהיטים הוא משווק זן קנאביס הנושא את שמו - קאליפה קוש - בשיתוף עם חברה להפצת קנאביס רפואי. החברה היא גם הספונסרית שלו ומספקת לו את כל המריחואנה שהוא מסוגל לעשן. בתור מי שסיפר בראיונות שהוא נוהג להוציא עשרת אלפים דולר בחודש על גראס, אין ספק שזה חוסך לו הרבה כסף. 
 
אז אל תרגישו שאתם צריכים לעזור לממן את ההרגלים שלו, אבל אם יש בלבכם חיבה להיפ הופ, מדובר בהופעה שאסור לפספס.
תכלס: שבת 25.6, פתיחת שערים 19:30, אמפי לייב פארק ראשון לציון.
 
טיפ: חפשו את מגזין "קנאביס" ברשת, הם מציעים כרטיסים מיוחדים, הטבות והפתעות לקראת ההופעה. 

מגהדת' 

מבכירות להקות המטאל האמריקאיות, בראשותו של וירטואוז הגיטרה הבלונדיני דייב מאסטיין, שביקורה הקודם בארץ התבטל עקב מבצע צוק איתן, מפצה את המטאליסטים היושבים בציון, בהופעתה החמישית כאן, לרגל אלבומה החדש "Dystopia". 
 
הביקור של ענקי הת'ראש מטאל הוותיקים, שביחד עם מטאליקה, אנתרקס וסלייר עזרו להגדיר את התת־ז'אנר המהיר והעצבני בשנות ה־80, ישמח ללא ספק את כל מי שאי פעם לבש חולצת מטאל או קשקש לוגואים של להקות מטאל על השולחן בכיתה.
תכלס: שבת 2.7, 21:30, אמפי לייב פארק ראשון לציון.
 
טיפ: תשאלו את אמא אם היא שמרה את חולצות המטאל שלכם מהתיכון, זה הזמן לעשות להן קאמבק.
אזהרה: תיזהרו עם ההדבנגינג, מאסטיין נאלץ לעבור ניתוח בעקבות פגיעה בצוואר ובעמוד השדרה שנגרמה משנים של הנפות ראש אגרסיביות.

פריסילה מלכת המדבר 

אליל האייטיז ג'ייסון דונובן, האוסטרלי החתיך מ"שכנים שכנים", מגיע אלינו הקיץ, אבל לא בשביל לשיר את "Especially for You". הוא כאן כדי לגלם את התפקיד הראשי בהפקה הבימתית של המיוזיקל "פריסילה מלכת המדבר", המבוסס על סרט הניינטיז הקאלטי בעל אותו השם, המספר על שתי דראג קווינז ואישה טרנסג'נדרית במסע לאורך המדבר האוסטרלי בחיפוש אחר אהבה. 
תכלס: 9־4 ביולי, כל יום בשעה אחרת, היכל מנורה מבטחים, תל אביב.
טיפ: ההפקה הלונדונית של המחזמר מגיעה אלינו במלואה.
אזהרה: היום קיילי מינוג לא הייתה מסתכלת עליו.

טיים אימפלה 

זה לא קורה הרבה, אבל לפעמים גם להקה רלוונטית מגיעה לפה כשהיא בשיאה. זה המקרה עם להקת הפופ הפסיכדלי האוסטרלית, יקירת עולם האינדי. טיים אימפלה היא לא רק אהובת המבקרים אלא גם פופולרית ומושמעת בברים אופנתיים וברדיו כאחד.
תכלס: שני 11.7, 20:30, אמפי לייב פארק ראשון לציון.
טיפ: הלהקה הוציאה בסך הכל שלושה אלבומים. תעשו שיעורי בית כמו שצריך ותשמעו אותם לפני ההופעה.
אזהרה: לא לדרוך להיפסטרים על הנעליים.

באדי גאי 

כל חובב בלוז מכיר את הסיפורים על איך באדי גאי החל לנגן בילדותו בלואיזיאנה בגיטרה מאולתרת עשויה מקרש. כיום גיטריסט הבלוז זריז הידיים שנודע בדרך שבה הוא משלב את מסורת השיקגו בלוז עם רוח הרוק'נרול, וזכה עד כה בשבעה פרסי גראמי, נמנה עם ענקי הז'אנר. 
אריק קלפטון אמר שגאי שינה את המסלול של הרוק'נרול הבלוזי וכי "הוא ללא צל של ספק הגיטריסט החי הטוב ביותר". קית' ריצ'רדס קרא לו "סנדק הבלוז", וג'ימי הנדריקס מנה אותו בין מקורות ההשראה המוזיקליים הגדולים ביותר שלו.
תכלס: רביעי 13.7, 20:30, אמפי קיסריה.
 
טיפ: באדי גאי מגיע לארץ כמה ימים לפני יום הולדתו ה־80. תאחלו לו מזל טוב.

סקורפיונס 


הרוקרים הגרמנים הוותיקים מגיעים אלינו שוב, הפעם במסגרת חגיגות ה־50 ללהקה. החברים שהביאו את רוח השינוי למוסקבה בסוף האייטיז (כי גורבצ'וב פחד ממיק ג'אגר) וכתבו את הלהיט שליווה את אירועי סתיו העמים ואיחד את גרמניה, "Wind of Change", יציגו רוק כבד במובן הכי מסורתי של המילה.
 
תכלס: חמישי 14.7, 21:00, היכל מנורה מבטחים, תל אביב.
טיפ: הביאו מצית. 

פארל וויליאמס 

מלך הקול והסטייל הוא גם מפיק־על. התחיל את קריירת ההפקה שלו כחצי הצמד נפטונז עם צ'אד הוגו וסייע ביצירת קלאסיקות כגון "Get Lucky" של דאפט פאנק, "Blurred Lines" של רובין ת'יק ו"Hot in Herre" של נלי. וויליאמס הקים ביחד עם הוגו את להקת הרוק האלטרנטיבי וההיפ הופ N.E.R.D, הוציא שני אלבומי סולו מצליחים, הנפיק להיטי ענק כמו "'Frontin" ו"Happy", עבד עם (כמעט) כל כוכב ענק על הפלנטה, גרף 11 פרסי גראמי, וידו עוד נטויה. 

כישרון על, פארל וויליאמס. צילום: רויטרס
כישרון על, פארל וויליאמס. צילום: רויטרס

 
תכלס: חמישי 21.7, פתיחת דלתות 18:30, אמפי לייב פארק ראשון לציון.
טיפ: השקיעו בכובע.

אביצ'י 

הסופרסטאר די־ג'יי אביצ'י (טים ברגלינג), שכבר הופיע בארץ ב־2012, היה אמור להגיע שוב ב־2014 אך הופעתו בוטלה בעקבות מבצע צוק איתן. אביצ'י השוודי שמביא מוזיקה אלקטרונית עממיקו להמוניקו, שיתף פעולה עם כוכבים כגון מדונה ודיוויד גואטה, והוא אחראי ללהיט הענק "Wake Me Up".
תכלס: שישי 22.7, 23:00, אמפי לייב פארק ראשון לציון.
אזהרה: אם לא שמעתם את השם, סימן שעברתם את הגיל.

סנטנה 

גיטריסט הרוק האגדי קרלוס סנטנה אוחז בגיטרה כבר יותר מ־60 שנה. ב־1969 הוא כבש את וודסטוק, בסבנטיז שלט עם ג'אז־רוק לטיני פסיכדלי, ובסוף הניינטיז עשה קאמבק מזהיר, בעזרת שלל שיתופי פעולה עדכניים.

קרלוס סנטנה. צילום: רויטרס
קרלוס סנטנה. צילום: רויטרס

 
סנטנה איחד לאחרונה את ההרכב הקלאסי של להקתו משנות ה־70 והקליט איתו אלבום חדש, "סנטנה 4" שמו ("סנטנה 3", האלבום האחרון שהוקלט עם ההרכב הזה, יצא ב־71' ומכר פלטינות מרובות). 
 
הגיטריסט האמריקאי־מקסיקני, שמגיע לארץ כמה ימים אחרי יום הולדתו ה־69, יעשה זאת יחד עם ההרכב המקורי שלו, שיהווה חלק מלהקת הופעות בת 11 נגנים (כולל אשתו, המתופפת סינדי בלקמן), עם שירי האלבום החדש, עם השפם ועם "Black Magic Woman", "מריה מריה" וכל הקלאסיקות.
תכלס: שבת 30.7, 20:00, פארק הירקון, תל אביב.
 
טיפ: נציגי הדור של וודסטוק הולכים ומתמעטים. מי שבקטע, מוטב שימהר. 

סיה 

תזרקו שם של כוכבת פופ־מצעדים מהשורה הראשונה, בטוח שסיה פרלר האוסטרלית כתבה לה להיט. היא חתומה על שירים של ביונסה, ריהאנה, קייטי פרי, ג'ניפר לופז, בריטני ספירס, סלין דיון וכו'. 


 
אבל סיה היא לא רק האישה שכתבה את “Diamonds" של ריהאנה, היא גם זמרת. שנים ארוכות היא דשדשה בסצינות הפופ האלקטרוני־ג'אזי. קריירת הסולו, שבה פצחה לקראת סוף שנות ה־90, התחממה לאט, ועכשיו היא כוכבת־העל שתמיד נועדה להיות, בין היתר עם הלהיט הענק “Chandelier"
תכלס: חמישי 11.8, פתיחת שערים 17:30, פארק הירקון, תל אביב.
 
טיפ: ביונסה אמרה שהיא גאונה. כשקיילי מינוג נשאלה מה הופך את סיה לכותבת שירים כל כך פופולרית, התשובה הייתה פשוטה: "כולנו מחפשים להיט, זה הכל. והיא מספקת את הסחורה". 

אה. כן. זו סיה, מתחת לדבר הזה. צילום:רויטרס
אה. כן. זו סיה, מתחת לדבר הזה. צילום:רויטרס

 
אזהרה: הילדה הרוקדת בקליפים שלה זאת לא היא. זאת מאדי זיגלר בת ה־11 (בינתיים היא כבר בת 13), כוכבת הריאליטי "רקדניות קטנות", שחובשת פאת סיה.
 

לואי סי. קיי. 

לא זמר, לא זמרת ולא להקה - סתם הקומיקאי הכי מצחיק בעולם. המאדרפאקר המבואס ייתן שתי הופעות סטנד־אפ מרגשות בארץ הקודש. 
תכלס: חמישי 18.8, שתי הופעות: הראשונה ב־19:00 והשנייה ב־22:00, ארנה פיס ירושלים.
טיפ: שווה יותר מסיינפלד.

לא מוזיקאי, יצר היסטריה. לואי סי קיי. צילום: רויטרס
לא מוזיקאי, יצר היסטריה. לואי סי קיי. צילום: רויטרס



הסרצ'רז 

הסרצ'רז צמחו בשנות ה־60 כחלק מסצינת המרזיביט של ליברפול, לצד הביטלס וההוליס, והתפרסמו בעיקר בביצוע קאברים לשירים כמו "Sweets for My Sweet" ו"Needles and Pins". במופע הנוסטלגי מבצעת הלהקה את הלהיטים הידועים והאהובים יחד עם קטעי קישור, אנקדוטות וזיכרונות. 
תכלס: שישי 19.8, 21:30, מרכז רפפורט - אולם האודיטוריום, חיפה; שבת 20.8, 21:00, היכל התרבות תל אביב.
טיפ: הסרצ'רז מגיעים לארץ בפעם הראשונה. 
אזהרה: באיחור של 50 שנה.

בובי סולו 

בובי סולו יביא את ניחוחות הספורט־אלגנט הנוסטלגיים של ארץ המגף עם מיטב להיטיו. אלביס פרסלי של איטליה פרץ בפסטיבל סן רמו ב־1964 עם השיר "Una Lacrima Sul Viso" ("דמעה על פניך"). הוא אומנם נפסל כי שר עם פלייבק, בניגוד לחוקי התחרות, אבל השיר הפך ללהיט, ובובי הפך לאיטלקי הראשון שמכר בארצו יותר ממיליון עותקים
מאז הוא הספיק לזכות בפסטיבל סן רמו ולהגיע למקום החמישי באירוויזיון עם השיר "Se Piangi Se Ridi" ("אם את בוכה, אם את צוחקת"), להניב עוד להיט ענק, "זינגארה", לככב בסרטים ולהצטלם בלי חולצה.
 
תכלס: שלישי 23.8, 20:30, המשכן לאמנויות הבמה באר שבע; חמישי 25.8, 21:00, אודיטוריום חיפה; שישי 26.8, 22:00, היכל התרבות תל אביב. 
טיפ: מתנה מושלמת ליום הנישואים של ההורים.
 
אזהרה: מומלץ אך ורק לחובבי "צפיחית בדבש" עם דן כנר.

גרבג' 


אחת מלהקות האלטרנטיב הגדולות של הניינטיז חוזרת לארץ בפעם השנייה. גרבג' יגיעו במסגרת סיבוב הופעות לקידום אלבומם החדש, Strange Little" Birds". הסולנית הסקוטית שירלי מנסון כבר בת 49, אך יפהפייה כתמיד ובעלת שיער ורוד בימים אלה. לצדה עדיין עומד בוץ' וויג, שהפיק אלבומים ללהקות כמו סוניק יות' והפו פייטרס וכמובן את "Nevermind" של נירוונה. 

עדיין יפיפיה, שירלי מנסון. צילום: רויטרס
עדיין יפיפיה, שירלי מנסון. צילום: רויטרס

תכלס: שלישי 16.8, 21:30, אמפי לייב פארק ראשון לציון

פואלז 

אחת מלהקות האינדי־רוק הבריטיות הגדולות של השנים האחרונות הוקמה לפני עשור באוקספורד. הפואלז הושפעו מז'אנר המת'־רוק (רוק מתמטי) אך לקחו אותו למקום הרבה יותר קליט. להקת הפסטיבלים האהובה מגיעה אלינו במסגרת סיבוב ההופעות העולמי לקידום אלבומה הרביעי, "What Went Down".
 
תכלס: רביעי 31.8, 19:00, אמפי לייב פארק ראשון לציון.
טיפ: את הפואלז תחמם להקת הגראז'־פאנק Thee Oh Sees מסן פרנסיסקו, ויש מי שיגיד שזה יותר מרגש. 
אזהרה: הסולן יאניס פיליפאקיס עלול לקפוץ לכם על הראש במהלך ההופעה.
טיפ: הניינטיז כבר כאן.

מוריסי 


האיש ששם את ה־מ' במנצ'סטר, סולנה לשעבר של הסמית'ס, אחד מגדולי נביאי הדיכאון של צפון אנגליה, ומי שגם בקריירת הסולו הארוכה שלו מנפיק באופן עקבי אינדי־פופ גיטרות מעולה, רהוט, מרגש וחד, חוזר בשלישית לישראל.
תכלס: שני 22.8, תל אביב; רביעי 24.8, אמפיתיאטרון קיסריה.

מוריסי. צילום: רויטרס
מוריסי. צילום: רויטרס


 
טיפ: כדאי להתחיל לחפש למוריסי דירה ברמת אביב הירוקה. הוא תכף עובר לגור כאן.

איגלס אוף דת' מטאל 

כל מי שמבין משהו על רוק'נרול עכשווי יודע שאחד האנשים החשובים ביותר בתחום הוא ג'וש הומי, איש להקת Queens of the Stone Age וה־BFF הנוכחי של איגי פופ. הומי הקים ביחד עם חבר הילדות שלו ג'סי יוז את איגלס אוף דת' מטאל - הרכב רוק'נרול בלוזי משעשע. 

שרדו את דאעש, איגלס אוף דאת' מטרל. צילום: רויטרס
שרדו את דאעש, איגלס אוף דאת' מטרל. צילום: רויטרס

 
הם הוציאו ארבעה אלבומים, שרדו את פיגועי הטרור בנובמבר האחרון בפריז (הלהקה הופיעה בתיאטרון בטאקלאן בזמן שאירע בו אחד הפיגועים), ובשנה שעברה נתנו הופעה מחשמלת בבארבי בתל אביב.
תכלס: שני 5.9, 20:00, האנגר 11 תל אביב.
טיפ: לא מדובר בלהקת מטאל. 
אזהרה: ג'וש הומי לא מגיע.
 

דייר סטרייטס אקספיריינס 

להקות קאברים תמיד היו להיט אצלנו, וכשאי אפשר לראות את הדבר האמיתי, לפעמים החיקוי עושה את העבודה ממש לא רע. אחרי שהופעותיהם בארץ ביוני האחרון היו סולד אאוט, חוזרים הדייר סטרייטס אקספיריינס להעניק לישראלים חוויה נוספת. את הלהקה מנהיג הסקסופוניסט לשעבר של הלהקה המקורית, כריס ווייט, עם שישה מוזיקאים רציניים לצדו.
תכלס: שלישי 6.9, 20:30, בריכת הסולטן ירושלים; רביעי 7.9, 21:00, היכל התרבות תל אביב; חמישי 8.9, 21:00, היכל התרבות תל אביב; שישי 9.9, 21:30, מרכז הקונגרסים חיפה; שבת 10.9, 21:00, אמפיפארק באר שבע.
אזהרה: מארק נופלר לא באזור. 
ג ניקוס ורטיס ד
מושיק עפיה, שלומי סרנגה, שלומי שבת, פאר טסי, מאור אדרי ועוד, כולם עשו קאברים לשירים של הזמר היווני החתיך שנולד בהולנד והתאהב בצליל הבוזוקי כשעבר עם משפחתו ליוון בגיל 6. ורטיס יגיע לכאן יחד עם להקתו, המונה 25 נגנים, ואם זה לא מספיק הוא גם יארח את עידן רייכל.
תכלס: חמישי 8.9, 20:30, היכל מנורה מבטחים, תל אביב.
טיפ: שרית חדד ממליצה.
אזהרה: אם שותים (יותר מדי אוזו) לא נוהגים.

קווין ואדם למברט 

קווין ואדם למברט חברו יחד לראשונה ב־2009, כשהגיטריסט בריאן מיי והמתופף רוג'ר טיילור שימשו כשופטים אורחים בעונה השמינית של "אמריקן איידול". למברט היה בין מתמודדי התוכנית, שאליה התקבל אחרי שבאודישן ביצע את "Bohemian Rhapsody" של קווין. מיי וטיילר התרשמו ואף ביצעו איתו בתוכנית את שירם "We Are The Champions", והשאר, כמו שאומרים, היסטוריה. עכשיו הילדון מופיע עם קווין על תקן פרדי מרקורי.
תכלס: שני 12.9, פארק הירקון תל אביב.
 
טיפ: עד רגע כתיבת שורות אלו ההופעה טרם אושרה רשמית.
אזהרה: פרדי מתהפך בקברו.