אירוע ירי קשה במועדון לילה בעיר אורלנדו שבפלורידה. סמוך לשעה 2:00 בלילה (ראשון) נכנס אדם חמוש למועדון לילה של קהילת הלהט"ב - "הפולס" - ופתח בירי לעבר הנוכחים. מהירי נהרגו מספר בני אדם ו-42 נפצעו והועברו לבתי החולים באורלנדו, אחד מהם שוטר שהיה מעורב בחילופי האש. 



שלוש שעות לאחר מכן החליט כוחות הביטחון להיכנס למועדון ולהציל את בני הערובה. במהלך חילופי האש נהרג היורה ולדברי מפקד המשטרה המקומית ג'ון מינה, נמצאו עליו רובה סער, אקדח ומתקן כלשהו, מה שתואם את ההשערה שעלתה במהלך האירוע שהוא נושא פצצה. עוד אמרה המשטרה כי היא חוקרת את האירוע כמקרה טרור וכי מדובר באירוע מקומי. 



לדברי גורמי הביטחון, עדיין לא ברור האם מדובר ב"זאב בודד", או שמא היו לו משתפי פעולה. ככל הידוע, היורה אינו תושב אזור אורלנדו. הבולשת הפדרלית, ה-FBI, בודק אפשרות כי היורה קשור לטרור אסלאמי רדיקלי.



כאמור, 42 פצועים פונו לבתי החולים הסמוכים, חלקם בניידות משטרה מכיוון שלא היו מספיק אמבולנסים. המשטרה תיארה את האירוע כאירוע רב נפגעים. גם סוכנויות ביטחון נוספות הצטרפו לחקירת האירוע.

אמו של אחד המבלים סיפרה בבכי כי בנה היה במועדון יחד עם בן זוגו, חואן, וחברים נוספים ושבן הזוג נורה מספר פעמים והיא לא יודעת מה קרה לבן ולא מצליחה ליצור איתו קשר. 

 

משתמשים בטוויטר דיווחו כי שמעו מספר יריות ואילו בעמוד הפייסבוק של המועדון נכתב: "כולם לצאת מהפולס ולהמשיך לרוץ". עד כה לא ידוע מי האיש היורה ומה מניעיו למעשה.

הפוסט של מועדון הפולס בפייסבוק. צילום מסך
הפוסט של מועדון הפולס בפייסבוק. צילום מסך




כוחות משטרה רבים הגיעו לאזור, ויחידת המו"מ הגיעה לזירה על מנת להביא לסיום האירוע. במקום נשמע פיצוץ ואילו מהמשטרה נמסר כי מדובר בפיצוץ מבוקר.

אחד המבלים במועדון צייץ בטוויטר כי הוא ושלושה בני אדם נוספים עדיין מסתתרים במועדון וכי המשטרה טרם הגיעה אליהם. לאחר מכן צייץ שוב וסיפר כי הוא יצא מהמועדון ונמצא במקום בטוח.

התקרית הלילה באה יומיים לאחר הירצחה של הזמרת כריסטינה גרימי, שהשתתפה בגמר התכנית דה ווייס, בסיום הופעתה באורלנדו, ככל הנראה על ידי מעריץ.