כלי תקשורת אמריקאים מדווחים היום (שלישי) כי עומאר מטין, היורה שטבח ורצח 49 אנשים במועדון "פולס" של הקהילה הלהטב"ית באורלנדו, בילה בקביעות במקום, והשתמש באפליקציות דייטים המיועדות להומואים. 

שלושה עדי ראייה אישור כי הם ראו את מטין במועדון "פולס" יותר מפעם אחת לפני הירי הקטלני. "לפעמים הוא היה יושב ושותה לבדו ובפעמים אחרות הוא היה כה שיכור עד שהוא היה רועש ואלים", צוטט טיי סמית' ב"אורלנדו סנטינל". "הוא סיפר דברים על אביו לפעמים. הוא סיפר לנו שיש לו אישה וילד". לדבריו, "הוא לא יכול היה לשתות בביתו, ליד אשתו או משפחתו. אביו היה אדוק לגמרי".

"בילה שם בקביעות". הרוצח מטין. צילום מסך
"בילה שם בקביעות". הרוצח מטין. צילום מסך
 
 אזרח בשם קווין ווסט כבר סיפר כי הוא פגש את עומאר מטין לפני יותר משנה, דרך אפליקציה בשם  West on Jack’d, אפליקציית הכריות לגברים. כעת, אדם נוסף, קורד קודנו, דיווח לוושינגטון פוסט כי פגש את מטין דרך האפליקצייה. "קל היה לזהות אותו לפי התמונה שלו באתר", סיפר קודנו. 

גרושתו של המחבל, סיטורה יוספאי, נשאלה על ידי רשת CNN אם מאטין היה הומוסקסואל, היא שתקה במשך כמה שניות והשיבה: "אני לא יודעת". היא סיפרה שמאטין, איתו התחתנה ב-2009, אבל עזבה אותו כמה חודשים לאחר מכן משום שנהג להכות אותה, הודה בפניה שהוא אוהב ללכת למועדוני לילה.
 בתוך כך, קולגה שעבד עם מטין בחברת האבטחה G4S, מקום העבודה האחרון של מטין, זוכר אותו כאדם כועס, גס רוח, שאיים להשתמש באלימות, כך דיווחה רשת AP. האיש, דניאל גילרוי, סיפר כי מטין החל להציק לו, ולשלוח לו עשרות מסרונים בכל יום, וכי הוא דיווח על התנהגותו לממונים עליהם. 

הוא סיפר כי מטין השתמש בעלבונות והשמצות כלפי הומואים, שחורים, יהודים ונשים. "הוא דיבר כל הזמן על להרוג אנשים", סיפר גילרוי לניו יורק טיימס.  

עם זאת, בחברת G4S מכחישים את הטענות של גילרוי, ומסרו בהצהרה כי אין כל תיעוד של תלונה של גילרוי לממונים עליו. בנוסף, אמרו בחברה כי מטין אמר זמן קצר לאחר שעזב את החברה ביוני 2015, כי הקולגות שלו הם "אנשים הגונים וטובים, שאהבו לעבוד בצוות".