האם ארגון המדינה האסלאמית ספג את המכה הקשה ביותר שלו עד עתה? על פי פרסומים ערביים, חלקם קשורים לארגון דאעש עצמו, מנהיג הארגון, אבו באכר אל בגדאדי, חוסל בהתקפות חיל האוויר האמריקאי באזור א-רקה, בירתה של דאעש, בהפצצה כבדה מאוד באזור, שנמצא בצפונה של סוריה.



מספר כלי תקשורת ציטטו את הדיווח אך עד כה לא התקבלו כל אישור או הכחשה מצד גורמים אמריקנים או מערביים כלשהם. בדיווח נאמר כי אל בגדאדי מת ביום ראשון האחרון, היום החמישי לצום הרמדאן. הדיווח החדש מצטרף לידיעה שפורסמה בערוץ טלוויזיה עיראקי לפיו אל-בגדאדי נפצע בתקיפה ביום ראשון האחרון. 

זוהי אינה הפעם הראשונה בה דווח על פגיעה באל-בגדאדי. בסוף 2015 דווח כי מנהיג ארגון הטרור נפצע באורח אנוש בתקיפה אווירית במערב עיראק.  אז דווח בגרדיאן הבריטי כי בשל פציעתו, לא חזר אל בגדאדי להנהיג את הארגון בצורה מלאה. עוד פורסם  כי מנהיגי דאעש נפגשו בתדירות גבוהה על מנת להתכונן לרגע בו ימות מנהיגם וכדי לקבוע מי יהיה מחליפו.



אל בגדאדי הרבה לשהות באל אפרגן, כ-320 ק"מ ממרכז השליטה של דאעש במוסול. "הוא בחר באיזור זה מפני שידע שהאמריקאים מכסים אותו פחות", כך אמר אז גורם בתנועה של אל בגדאדי.