ענת דוידוב, בתכניתה "איפה הכסף" המשודרת ב-"103FM", שוחחה היום (שלישי) על התקנות שיקשו על חיי האנשים החלשים ביותר בחברה. תקנות הביטוחים הסיעודיים של קופות החולים עומדות לעבור שינויים דרמטיים, כאשר באחד ביולי ייכנסו לתוקף תקנות חדשות לתשלומי ביטוח לקשישים, נכים בכיסאות גלגלים וילדים - כלומר כל אלה שנאלצים לצורך קביעת הזכאות שלהם לעבור מבדקי כשירות לגבי זכאותם להגדרה "סיעודי". 





על פי מה שהיה מקובל עד היום, אם חולה לא מסוגל לבצע שלוש פעולות פשוטות מתוך שש- להתלבש בעצמו, להתקלח, לאכול, לקום, או לשלוט על סוגריו בעצמו, חברות הביטוח נאלצו להעניק לו את מקסימום הניקוד לצורך קבלת התשלומים. עכשיו, על פי התקנות החדשות, המצב ישתנה משמעותית, ולרעת החולה. למשל, אם נכה בכסא גלגלים, מסוגל לדחוף בעצמו את הכסא - הוא לא ייחשב כמי שסובל מבעיית ניידות, והניקוד לצורך התשלום יפחת.



עוד דוגמא - אדם שלא שולט בסוגריו. גם במקרה הזה, הניקוד לצורך תשלומי חברות הביטוח, יפחת. לאגף הביטוח במשרד האוצר יש תשובה לכל שאלה, תקשיבו - "זיהינו לא מעט מקרים בהם בעיית אי השליטה אינה בצורה מלאה, אלא חלקית בלבד ולגבי הניידות בכסא, ההגדרה היא לאדם שלא יכול לנוע ממקום למקום בכוחות עצמו".



חברות הביטוח אוהבות כסף, הרבה כסף. בעיקר אם הוא מתחמם בחשבונות שלהם. דבר אחד אתם לא מבינים שם - זה לא הלקוחות שאמורים לשרת אתכם, ההפך - אתם אמורים לשרת את הלקוחות. בלעדינו, הקופה שלכם לא שווה כלום.


עריכת תוכן 103FM: אסף נבו