יקצצו או לא? לאחר שבכירים המעורבים בשיחות בין ירושלים וושינגטון בנוגע לסיוע האמריקאי לישראל, טענו הבוקר (רביעי) כי קיים נתק בשיחות בנוגע להסכם הסיוע הביטחוני, לשכת ראש הממשלה פרסמה הודעה לפיה "אין כל קיצוץ בסיוע האמריקאי".



עוד נמסר כי "מדובר בוויכוח פנימי בין הקונגרס לבית הלבן על גודל התוספת השנתית לתוכנית ההגנה מפני טילים. ראש הממשלה נתניהו פועל לעגן תוספת זו כחלק מהדיונים על הסכם הסיוע לעשר השנים הבאות. הסיוע הביטחוני להגנה מפני טילים, לא רק שלא יקוצץ אלא יוגדל" וסיכמו כי "הניסיון להפוך את הדיאלוג עם ארצות הברית לכלי ניגוח פוליטי ישראלי איננו ראוי, וכל ביטויי הפניקה אינם במקומם".



הבית הלבן התנגד להגדלת הסיוע


כזכור, הבית הלבן הכריז על התנגדותו להצעת הקונגרס להגדלת הסיוע לישראל ב-455 מיליון דולרים לתקציב ישראל להגנה מפני טילים לשנת 2017, כך דווח ב"Jewish Insider". ב"הצהרה של מדיניות הממשל" שפורסמה על ידי משרד הניהול והתקציב של הבית הלבן, נמסר כי הוא "מתנגד לתוספת 455 מיליון דולרים מעל הצעת התקציב לשנת 2017 עבור רכש ישראל להגנה מטילים, וכן עבור תוכניות פיתוח משותפות".



יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג קרא להקים ועדת חקירה בנושא: "אנו מאבדים חלק קריטי מהסיוע בגלל משחקי אגו של נתניהו", אמר הרצוג והוסיף: "אם ישראל תישאר במלחמה הבאה ללא מערכת הגנה אווירית אפשר כבר כעת להקים את ועדת החקירה שתבדוק איך נתניהו מקבל החלטות על ביטחון ישראל".



בנוסף, רק לפני כחודשיים גורמים רשמיים בבית הלבן אמרו כי "ארצות הברית מוכנה להציע לישראל את חבילת הסיוע הגדולה ביותר אי פעם" וזאת בתגובה למכתב סנטאורים, שקראו להגדיל את הסיוע הביטחוני לישראל. הדברים נאמרו לאחר למעלה מ-80 סנאטורים פנו לנשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בדרישה להגדיל את התמיכה בישראל, באופן שיעלה על הסכום הנוכחי העומד על שלושה מיליארד דולרים.