רצח פוליטי בצפון אנגליה: נקבע מותה של חברת הפרלמנט הבריטי שנפצעה אנושות היום (חמישי) אחרי שנורתה ונדקרה בצפון אנגליה, זאת לאחר דיווחים על תקרית ירי, כך דווח ב-BBC. על פי דיווחים בתקשורת הבריטית, ג'ו קוקס ממפלגת האופוזיציה הלייבור, נפצעה תחילה במצב אנוש, אחרי שנורתה ונדקרה במהלך סיור בעיירה בירסטול, הסמוכה ללידס. לאחר טיפול רפואי בבית החולים המקומי, נקבע כאמור מותה. 



ככל הנראה נעצר האדם שעל פי הדיווחים דקר ואז ירה בחברת הפרלמנט - בן 52, על ידי המשטרה המקומית באזור. עד ראיה סיפר לרשת "סקיי ניוז" כי הוא דקר את קוקס, ירה בה שלוש פעמים וגרר אותה על הרצפה בשיערותיה - עד שנתפס. על פי התקשורת המקומית, מבצע משטרתי גדול התרחש בעקבות האירוע באזור לידס, במערב יורקשייר. 

לפי הדיווחים, אדם נוסף שנפגע מהיורה שכב על הכביש ומסוק טס מעל המקום. משטרת מערב יורקשייר צייצה בטוויטר עם תחילת הדיווחים: "אנחנו מודעים לתקרית משמעותית שמתרחשת בבירסטול. פרטים יפורסמו לעיתונות בהמשך".

מקום הירי בחברת הפרלמנט בבירסטול. צילום: רויטרס
מקום הירי בחברת הפרלמנט בבירסטול. צילום: רויטרס


ראש ממשלת בריטניה דייויד קמרון הגיב לאירוע ואמר תחילה כי הוא "מודאג ביותר" בעקבות המתקפה על חברת הפרלמנט והוסיף כי מחשבותיו נתונות למשפחתה. גם יו"ר מפלגת הלייבור, ג'רמי קורבין אמר כי הוא "לחלוטין בהלם" והוסיף כי "מחשבותיהם של כל חברי המפלגה הן איתה ועם משפחתה".

הרקע לרצח עדיין אינו ברור, אבל יתכן כי קשור למשאל העם הצפוי בבריטניה ביום שלישי הקרוב, ובו יקבע אם בריטניה תישאר באיחוד האירופי או תצא ממנו. קוקס הייתה תומכת נלהבת בהישארותה של בריטניה באיחוד.