ידידותיים לסביבה

אם פעם נהנינו לבלות בחורים מעופשים שצבועים בשחור ומלאים בעשן, הרי שהסטנדרט שלנו היום הוא נקי, צלול ומחובר לתו הירוק. בדיוק כמו בג'ונס, הבר החדש בתל אביב, שמגיש קוקטיילים לאנשי עסקים וממחזר צלחות וסכו"ם



זמן שאני יושב עם אסף (שופי) ביר על הבר החדש שלו, הג'ונס, אני חושב על הסטריליזציה שעברו חיי הלילה בעשור האחרון.


אם פעם היינו יוצאים לברים אפלוליים ומלאי עשן ולמועדונים מסריחים שהכל בהם – הקירות, התקרה, הרצפה – צבוע שחור, בשביל לדפוק ת'ראש ולהשתכר עד שלא נזכור למה יצאנו מהבית, אז זה, גבירותיי ורבותיי, נגמר.



זה נגמר בין היתר בגלל המצאת האייפון והרשתות החברתיות, ומה שהם עשו לנו. הרי אין היום בילוי בלי תיעוד, מה שמחייב את מה שמסביב להיות מדויק ומצוחצח. וזה כולל אותנו, את הבגדים שלנו, האיפור, מבע הפנים ותנועת הגוף, וגם את התפאורה. כדי למלא את הצורך שלנו בפריים המושלם הפכו מקומות הבילוי מושקעים ומהוקצעים יותר ויותר.



את הג'ונס, הבר החדש בדיזינגוף 190, פתח שופי ביחד עם שותפיו לבר הסמוך, הג'אספר, צחי בן עמרם ועידן לוין. כבר שלוש שנים שהם מצליחים להפתיע עם הג'אספר, בר קוקטיילים שנחבא אל הכלים במכוון - גם כדי לשמור על טיפת מחתרתיות וגם כי הוא ממוקם בכניסה לבית מגורים ולא רוצים לעצבן את השכנים - ופתוח כל לילה עד השעה 04:00.



בג'ונס לא תמצאו קרחנות עד השעות הקטנות, אבל כן תמצאו בר קוקטיילים "ביזנס", לאנשי עסקים צעירים ומעודכנים שרוצים לשתות קוקטייל מושקע ולאכול מנה קטנה ליד. גם הקוקטיילים עדינים יותר ומונגשים לשעות המוקדמות. לכאן לא באים בשביל לדפוק את הראש.



תפריט הקוקטיילים מודגש על ידי צבעים. אם אהבתם קוקטייל מסוים, לא תצטרכו לזכור את השם שלו או את הרכיבים. מספיק שתזכרו שאהבתם את הסגול (שבמקרה זה עשוי מוודקה תפוז, מחית סלק, דבש, נענע ומסקרפונה ועולה 44 ש"ח). בין השעות 18:00־21:00 מתקיים בג'ונס אפרטיבו: על כל קוקטייל תקבלו מנת אוכל חינם, כשבין המנות תמצאו סשימי חציל, קובנה, קציצות מנגולד וסביצ'ה לברק.



בזמן שהסתכלתי על הברמנים שעובדים עם כפפות של מנתחים, ובזמן ששופי סיפר לי שהג'ונס מחובר לתו הירוק, שכל הצלחות והסכו"ם במקום עשויים עץ ושהמדיח עובד רק על מים קרים, חשבתי על הסטריליזציה הזאת. מי היה מאמין לפני כמה שנים שבעל בר ישב איתך ויתגאה בזה שהוא ממחזר סכו"ם וחוסך באנרגיה? אבל כמו שדילן כבר אמר מזמן, הזמנים, הם משתנים.



ג'ונס, דיזנגוף 190 תל אביב, פתוח כל יום החל מהשעה 18:00


אירוע

יינות, טעמים ומוזיקה



עם בוא הקיץ מגיעה גם המסיבה השנתית של יקבי רקנאטי. בחצר היקב יפוזרו עמדות טעימה שבהן ניתן יהיה לטעום את מיטב יינות היקב המוכרים: יינות מסדרת 'גליל עליון', יינות מסדרת הרזרב ויינות מהסדרה הים תיכונית. אנשי היקב יקיימו סיורים מודרכים בחדר החביות ואולמות הייצור והבקבוק, וכל זאת לצלילי כוסות משיקות לחיים ושירה של העבריים מדימונה. בדוכני האוכל יוגשו גבינות של משק 'יעקבס', נשנושי ירקות טריים ולחמים של מאפיית "אגדת לחם".



חובבי היין ה"כבדים" ייהנו מהזדמנות חד־פעמית לרכוש במכירה עתידית יינות שטרם יצאו לשוק במחיר זול בכ־35% ממחירם לכשייצאו לשוק.


מכירה עתידית של יינות (En Primeur) היא נוהג מקובל המתקיים כבר שנים בבורגון, בבורדו ובעמק הרון. היתרון לצרכן חובב היין הוא האפשרות לטעום ולהתרשם מיין טרם יציאתו לשווקים, ולרכוש אותו בהנחה משמעותית.



עלות הכניסה היא 25 שקל לאדם ברכישה מוקדמת, והיא כוללת כוס יין במתנה.



יקב רקאנטי
יקב רקאנטי



כרטיס כניסה ביום האירוע יעלה 40 שקל. עלות הכניסה תקוזז ברכישת יין מעל 300 שקל. שישי, 17.6, בין השעות 09:30־14:30
יקב רקנאטי, רחוב גשר העץ 16, פארק תעשיות עמק חפר


סדנה

בירה, יין והאוכל שביניהם



מיד רציתם לדעת איך להתאים את האלכוהול לאוכל? קרלסברג ישראל ובר היין ז'אז'ו שרונה יוצאים בשיתוף פעולה מעניין עם סדנה שסוקרת מגוון בירות ויינות שיוגשו לצד מנות שף מקוריות. הסדנה, שמתקיימת פעם בחודש, עוסקת בבירה, ביין ובחיבורם לעולמות הקולינריה. את הסדנאות מעבירים אלעד חורש, מנהל תחום הקולינריה בקרלסברג ישראל ואלכס פוארטס, הסומלייה של בר היין ז'אז'ו שרונה.



בסדנה הראשונה בסדרה נהנו הסועדים מארבע מנות שף, כאשר לכל מנה הותאם סוג אחד של בירה וסוג אחד של יין. את תפריט הארוחה הרכיבו חורש ופוארטס במטרה ליצור מנות אלגנטיות ומאוזנות, אשר יביאו לידי ביטוי את מיטב התכונות האופייניות לכל משקה וכל מרכיב במנה וייצרו שילוב טעמים "משלים" וחווייתי. הארוחה מלווה בהסברים מעמיקים על מהות החיבור בין אוכל לאלכוהול, סוגי החיבורים הנפוצים וכיצד ניתן לעשות זאת בעצמך, ממש כמו מומחה.



סדנה
סדנה



עלות הכניסה היא 270 שקל למשתתף. הסדנה הקרובה תתקיים ביום שישי, 24 ביוני, בין השעות 12:00־14:00