הממשלה צפוייה לאשר היום בישיבתה סיוע של עשרות מיליוני שקלים לישובים ביהודה ושומרון. מדובר בסיוע לתושבים כדי להתמודד עם נזקי גל הטרור כך נכתב בדברי ההסבר שצורפו לשרי הממשלה. 

בדברי ההסבר נכתב: "היישובים הישראליים ביהודה ושומרון חווים מציאות ביטחונית ייחודית על בסיס יום-יומי בשל מיקומם הגיאוגרפי ומרקם החיים באזור. החל מראשית אוקטובר 2015 חלה הסלמה במצב הביטחוני באזור יהודה שומרון בעקבות גל פיגועי טרור ופעולות חבלניות נוספות. להסלמה הביטחונית השפעות במגוון תחומי חיים, לרבות השפעות פסיכולוגיות וסוציאליות ופגיעה כלכלית בעסקים, המחייבות מענה ושירותים ייחודיים".
 
עלות הסיוע לישובי יהודה ושומרון מוערכת ביותר מ-60 מיליון שקלים. הממשלה צפויה לאשר בין היתר: מענק חד-פעמי מיוחד של משרד הפנים לרשויות המקומיות בסך 15 מיליון שקלים, עשרה מיליון שקלים של משרד החקלאות לצורך הסבת מבנים למבני קבע ולשיפוץ מבני ציבור, 12 מיליון שקלים להקמת מרכזי חוסן והפעלתם, שיחולקו בין המשרדים החינוך, האוצר, הרווחה והבריאות, וכן מיליונים נוספים לתגבור פעילויות רווחה וטיפול בנוער במצבי סיכון. נוסף על כך, הממשלה צפויה להטיל על הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים לגבש תכנית לעידוד ופיתוח העסקים הקטנים באזור. 
 

בנוסף תאשר הממשלה הקמת בתי מלון במוקדי תיירות מרכזיים ביהודה ושומרון. לפי ההצעה שקידם שר התיירות יריב לוין, משרד התיירות יעניק מענק של 20% מעלות ההקמה של בית המלון. המענק המנהלי ישווה לראשונה את המענק הניתן ביישובים בתוך הקו הירוק, המופיעים במפת חוק עידוד השקעות הון, ליישובי יהודה ושומרון, שעד כה לא זכו למענק דומה. 
ח״כ זהבה גלאון הגיבה לידיעה ואמרה : ״ממשלת נתניהו ממשיכה לפטם את ההתנחלויות בתקציבי ענק. ההעברה הזו, כמו קודמותיה, חושפת את כוונותיה האמיתיות של ממשלת נתניהו - העמקת הכיבוש והרעפת תקציבים על השטחים. בעוד הציבור הישראלי נאנק תחת יוקר המחיה המשתולל, הממשלה המשיחית-קיצונית הזו לא מתביישת לקחת את כספי המסים שלנו ולשפוך אותם ללא הפסקה על מגזר אחד מעבר לקו הירוק.״
גלאון הוסיפה: ״התירוץ שמצאה עכשיו הממשלה לתוספות התקציביות הוא ״מציאות בטחונית ייחודית״ שמחייבת העברת עשרות מיליונים. אז יש לי רעיון חסכוני יותר לממשלה - צאו מהשטחים, שימו אחת ולתמיד סוף למציאות הבטחונית ה׳ייחודית׳ הזו שהיא תוצר של 50 שנות כיבוש. אולי ככה כספי הציבור יושקעו סוף-סוף בשיפור חייהם של אזרחי המדינה, ולא במימון מאחזים מבודדים בשטחים לא לנו.״
ח"כ איציק שמולי אמר על ההחלטה: "זו החלטה שהיא פשוט מקוממת. בזמן שעיירות הפיתוח צועדות לירושלים בגלל הזנחה פושעת של הממשלה, מזרימים עשרות מיליוני שקלים להתנחלויות. מתי לממשלה הזו יהיה כבר אכפת מהפריפריה שנותרת מאחור?"