השדרן והעורך אורי לוי, מוותיקי רשות השידור, חשף בסוף השבוע שתנאי הפנסיה שהובטחו לו בעבר בוטלו. בראיון לרינה מצליח ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" סיפר: "אני מתקרב לגיל הפנסיה אחרי 40 שנות עבודה ברשת השידור, יש לי עוד מעט זמן, ועכשיו הדיון מתחיל. ב-2002, כשחתמנו על חוזים אישיים, חתמתי על חוזה אישי שכמה סעיפים שלו נוגעים לעניין הפנסיוני שלי. 

,
"התקבלה שם חתימה מאושרת, דרגת פנסיה, בצורה מאוד ברורה, שבדרגה הזאת אני אפרוש. יש שם סעיף שלם על ימי מחלה שתמורתם מגיע לי כסף, ולא רק לי, אגב, כל מי שחתם על החוזה הזה בתקופה הזאת, חלק מהאנשים מוכרים היטב. חייתי בשלום ונהניתי מכל רגע. אני מודה, השתכרתי נאה, אין לי שום טענה למשכורת שקיבלתי בחוזה הזה. מצדי מילאתי את כל מה שהייתי צריך למלא, עבודה בשבתות ובחגים ובימים ושעות נוספות, כל מה שצריך, ללא סייג, באמת הכל. וככה חייתי. ידעתי שכאשר אגיע לגיל פנסיה, אני יודע בדיוק את הדרגה שלי ואת מה שאני אמור לקבל כשאני פורש".

"לפני 3 שבועות התקשרו אליי ממשרד כוח האדם ברשות השידור וביקשו להעביר לי מכתב שהגיע מהאוצר", המשיך לוי, "במכתב מודיע הממונה על השכר, שלפי סמכותו הוא מבטל את הסעיפים שנוגעים לפנסיה ולימי מחלה". מצליח שאלה האם ניתן לבטל הסכם שכזה חד-צדדית. "זו שאלה מאוד מעניינת", ענה לוי, "החוק מאפשר ביטול הסכמים וסעיפים שנעשו. האם הוא מאפשר לבטל הסכמים שנחתמו לפני 15 שנה? זו שאלה כבדה וקשה. זה הסכם שהתקיים, התגלגל, 15 שנה הוא פעיל. כלומר אחרי 15 שנה, בוקר טוב מר לוי, מבטלים לך את סעיף הפנסיה ומבטלים לך. אני לא חושב שלזה התכוונה רוח החוק, שזה מונח משפטי".

יש לך פה 'קייס' לבג"ץ
"אני משוכנע", השיב לוי, "אני משוכנע שיש פה משהו ללכת איתו לבג"ץ. ואנחנו בהחלט קבוצה. מהפוסט שכתבתי אני רואה שזו לא רק רשות השידור, זאת אומרת יש פה תופעה, יש כל מיני הסכמים שמתבטלים ביד קשה".


"זה מעליב, אין לזה הגדרה אחרת", הודה לוי, "זה מעליב, כי אתה סומך על מקום העבודה שאתה נמצא בו, אתה משקיע את נשמתך במקום העבודה הזה. אתה עובד בלי מגבלות ובאמת נותן כל מה שאתה יכול לתת. בעבודה אני חושב שכולם עושים את זה, ולא רק אני, זה בכל מקום במקצוע שלנו, נותנים את כל מה שיש. ואז אתה קם בוקר אחד ואומר שלא סופרים אותך.

"אני מאוכזב מאלה שמתבטלים בפני משרד האוצר. מה זה מתבטלים? תגידו 'זה ההסכם שחתמנו, את זה אנחנו נמלא'. מה זאת אומרת? אתם חתמתם איתי על חוזה, תעמדו בדברים האלה עד הסוף. אני מתבייש בזה. לא צריך להתבטל בפני משרד האוצר, צריך לעמוד מול משרד האוצר ולא צריך על כל דבר לרוץ ולהיות שטיח שלהם, וזה מה שקורה".

עריכת תוכן 103FM: אסף נבו