אתם לא באמת יכולים להאשים את דידייה דשאן בזה שקיבלתם אתמול עוד 0-0. כל מה שמאמן נבחרת צרפת ניסה לעשות נראה הגיוני לפני המשחק, והאמת היא שגם אחריו. הוא ערך חמישה חילופים בהרכב שפתח מול אלבניה, בעיקר בכדי להעניק מנוחה לשחקני המפתח שלו בשמינית הגמר. אז ז'ירו נשאר בחוץ וכך גם פאייט, אבל לא היה בכך שום רמז לנבחרת שלו שמה שהוא רוצה להוציא מהשווייצרים זה 0-0 שיבטיח לצרפתים את המקום הראשון.
להפך, המחצית הראשונה של הטריקולור אמש בליל הייתה הסוחפת ביותר מבין כל השש שהיא שיחקה עד כה בטורניר שאותו היא מארחת. זה היה טוטאל פוטבול עם התקפה מהאגפים, בעיטות מהמרכז, מהירות בחוד ואינסוף אתלטיות מתפרצת. עד עכשיו לא ברור איך זה לא נגמר עם כדור ברשת של יאן זומר, אבל לזכותם של השווייצרים ייאמר שגם הם לא באו לשחק על תיקו, שהיה מבטיח להם מראש את המקום השני. ככל שצרפת בחרה להמר, כך גם שווייץ התקרבה לשער זכות משל עצמה.  המחצית הראשונה אומנם הסתיימה ללא כיבושים, אבל תנו לנו מחצית "עבשה" כזאת כל יום.
ההליכה של הצרפתים לאחור במהלך המחצית השנייה ברורה גם היא. מה להם ולהימורים על ניצחון שלא ייתן דבר מלבד יוקרה, כשהמחיר עלול להיות איבוד המקום הראשון בבית? אז הם הורידו קצב, הגישו לשווייץ את מרכז השדה על מגש של כסף והסתפקו בהתקפות מדודות ובבעיטה אימתנית של פאייט למשקוף, במה שנראה כמו ניסיון נוסף של הכוכב העולה לנכס לעצמו את שער הטורניר. השווייצרים, שידעו בוודאי על היתרון של אלבניה במשחק המקביל, היו יכולים להמר על שער ניצחון, אבל גם בריאות שלהם אזל האוויר. בהנחה שהוא יתמלא עד שמינית הגמר, יהיה להם הרבה מה להציע גם בשלב הנוק-אאוט.  


מהלך המשחק

 

 
 דקה 8
שוויץ הרימה כדור לרחבה, פוגבה ניסה להרחיק אך בעט לשערו הוא, למזלו לוריס היה במקום והדף.
 
דקה 12
פוגבה מסכן הפעם את שער היריבה. קשר יובנטוס בעט כדור מסובב מ-16, אך זומר התמקם טוב והדף לקרן.
 
 דקה 13
פוגבה מתקרב. הקשר הגיע מצד שמאל ובט מדויק לפניה הרחוקה, אך זומר שוב היה במקום והדף לקרן.
 
 דקה 18
פוגבה עושה את זה שוב. הפעם הוא פרץ במרכז המגרש ובעט מ-25 מטר כדור שננעץ במשקוף ויצא לחוץ.
 
דקה 58
גרייזמן וז'ינאק בדאבל פס ליד הרחבה, כאשר חלוץ אתלטיקו ניסה לכבוש מ-16 מטר אך זומר היה במקום והדף לקרן.
 
 דקה 75
פאייט קיבל כדור ברחבה, ובנגיעה אחת, בעט מהאוויר אך הכדור פגש רק את המשקוף.