לא כך רצו הרומנים להיפרד מיורו 2016. אחרי שעמדו בצורה מכובדת נגד הנבחרות החזקות של הבית, צרפת ושווייץ, הם נוצחו דווקא מול הנבחרת החלשה יותר והודחו מהטורניר. לפחות אובידיו הובאן יגיע מוקדם לאימוני הפועל ב"ש. אלבניה, שסיימה שלישית, עדיין מחזיקה בסיכוי קלוש לסיים בין ארבעה הנבחרות עם המאזן הטוב ביותר במקום השלישי ולעלות לשמינית הגמר. 

זה היה הפסד ראשון של רומניה לאלבניה אחרי שישה מפגשים ביניהן. החבורה של ג'יאני די ביאסי הצליחה לזכות בניצחון ראשון, להבקיע שער ראשון בתולדותיהם ביורו ולהשאיר סיכוי למקום בשמינית הגמר. הרומנים יכולים לבוא בטענות רק לעצמם.
אלבניה עלתה ליתרון בניגוד למהלך המשחק. שתי דקות לסיום המחצית הראשונה שגה שוער פיורנטינה, צ'יפריאן טאטרושנו, וארמנדו סאדיקו נגח פנימה מול שער ריק. רק לקראת החלק האחרון של המשחק החלו הרומנים ללחוץ ולצאת מההלם, כשבדקה ה-75 בעט המחליף פלורין אנדונה מזווית קשה מתוך הרחבה, אבל פגש רק את המשקוף. 

זהו. הסתיים עידן בכדורגל הרומני. נראה שהמאמן הוותיק אנג'ל יורדנסקו יסיים את תפקידו אחרי היורו עם תווית של כישלון ענק וקומץ מחמאות.

 

מהלך המשחק

דקה 5 - נסיון יפה של הרומנים. חובאן בועט חזק מקצה הרחבה, אבל ברישה קולט.



דקה 14 - אליבק משתחרר יפה מהשומר שלו ומשחרר בעיטה מ-25 מטרים, הכדור שורק מעל המשקוף.



דקה 35 - כדור חוץ אלבני מגיע לממושאיי, שמנער שחקן הגנה ובועט מזווית מסובכת, טאטרושונו הודף לקרן.



דקה 43 - 0:1 לאלבניה. ממושאיי מרים כדור מהאגף הימני, סאדיקו מנצל יציאה רעה של טאטרושונו ונוגח לרשת החשופה. זהו שערם הראשון אי פעם של האלבנים ביורו.



דקה 63 - בלאי וממושאיי מחליפים ביניהם מסירות, האחרון מנסה בעיטה מחוץ לרחבה, טאטרושונו קולט.



דקה 76 - הזדמנות מצויינת לרומניה. אנדונה פוץ באגף הימני ובועט חזק, הכדור פוגע במשקוף ויוצא החוצה.