בעוד ישראל מכחישה כי היא מוכנה לאשרר את האמנה למניעת ניסויים גרעיניים, לסינה זרבו, האחראי על יישום האמנה באו"ם, אמר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו עסוק בשאלה מתי לאשר את האמנה ולא האם לאשר אותה. זרבו אמר את הדברים מיד לאחר פגישתו עם נתניהו.  



בלשכת ראש ההמשלה אישרו את דבר הפגישה עם זרבו, אולם הדגישו: "ראש הממשלה אמר בפגישה שמדינת ישראל תומכת באמנה ובמטרותיה ולכן חתמה עליה. ראש הממשלה הוסיף שסוגיית האשרור תלויה בהקשר האזורי ובעיתוי המתאים".
ד״ר זרבו הגיע לארץ בהזמנת ראש הוועדה לאנרגיה אטומית (וא״א), זאב שניר. זהו ביקורו השלישי של ד"ר זרבו בישראל כמזכ"ל ארגון האמנ"ס. הביקור הנוכחי מתקיים לציון 20 שנים לפתיחת האמנה לחתימה.
 

האמנה אוסרת על ניסויים גרעיניים בים, ביבשה, באוויר, מתחת לקרקע מתחת לים ובחלל. זרבו הגיע לישראל כדי לנסות לשכנע את ראש הממשלה לאשרר אותה עם זאת הדבר לא צפוי להתרחש בזמן הקרוב. ישראל הייתה בין המדינות שהיו שותפות לגיבוש האמנה אולם לא הצטרפה אליה, כמו גם ארצות הברית, מצרים, איראן, צפון קוריאה, סין, הודו ופקיסטן,
 

"מודע לדאגות ששמעתי מבני שיחי בישראל"

חמש מדינות – ישראל, ארצות הברית, סין, מצרים, ואיראן – חתמו אך לא אשררו, ושלוש – הודו, פקיסטן וצפון קוראה אף לא חתמו. בראיון למעריב אונליין, אמר ד"ר ז'רבו כי בשיחותיו בארץ ניסה לשכנע שאשרורה של ישראל יהיה מהלך בעל משמעות בינלאומית חשובה.


ישראל לא תאשר את האמנה בשלב זה. ד"ר ז'רבו. צילום: רויטרס

"אנו רוצים לסמל לעולם שעצם קיום הסדנה בישראל, הארגון שאני עומד בראשו מייחס חשיבות רבה לישראל בתקווה שהיא תאשרר את האמנה", הוא הוסיף. "אני מודע לדאגות ששמעתי מבני שיחי בישראל, ולכן אני כאן", אמר ז'רבו. לדבריו, הוא משוכנע שהשאלה אם ישראל תאשרר את האמנה היא לא "אם, אלא מתי".
 
עוד הוא מציין כי שמע מבני שיחו בישראל כי מדינות באזור, כמו ערב הסעודית, מצרים ואיראן, שהבטיחו לשתף פעולה עם האמנה אינן עושות זאת. בעוד שבישראל הוקמו ופועלות שתי תחנות ניתור ומעבדה שתפקידן לאתר ניסוים גרעינים – הרי שערב הסעודית ומצרים, שהתחייבו להקים תחנות דומות - לא עשו זאת. באיראן, הוקמה תחנה, אך ב-2005 ניתקו אותה האיראנים מקשר למטה הארגון בווינה.