שר הביטחון אביגדור ליברמן נועד היום (שני) בוושינגטון עם מזכיר ההגנה של ארצות הברית אשטון קרטר במסגרת ביקורו בוושינגטון. מלשכת ליברמן נמסר כי הפגישה התקיימה באווירה טובה וידידותית וכי "נידונו בפגישה מגוון של נושאים, בהם המאבק בטרור העולמי, ההתפתחויות במזרח התיכון והקשיים בין ישראל לארצות-הברית". ליברמן הודה לקרטר על ידידותו לישראל והזמינו לבקר בארץ.


הפגישה נערכת כשברקע הודעת הבית הלבן לפיה הממשל מתנגד לתוספת של 455 מיליון דולר למימון הגנת ישראל מפני טילים. בהצהרה של מדיניות הממשל שפורסמה ע"י משרד הניהול והתקציב של הבית הלבן, נכתב כי הממשל "מתנגד לתוספת 455 מיליון דולר מעל הצעת התקציב לשנת 2017 עבור רכש ישראל להגנה מטילים, וכן עבור תוכניות פיתוח משותפות". 

פגישת ליברמן ושר ההגנה קרטר. צילום: משרד ההגנה האמריקאי
פגישת ליברמן ושר ההגנה קרטר. צילום: משרד ההגנה האמריקאי
 
 

בלשכתו של ליברמן אמרו כי הוא איננו מתייחס לתוכן הפגישה. בהודעה שפרסמה לשכת ראש הממשלה בתגובה לבית הלבן נאמר כי "אין כל קיצוץ בסיוע האמריקני. מדובר בוויכוח פנימי בין הקונגרס לבית הלבן על גודל התוספת השנתית לתכנית ההגנה מפני טילים. רה"מ נתניהו פועל לעגן תוספת זו כחלק מהדיונים על הסכם הסיוע ל-10 השנים הבאות. סיוע הביטחוני להגנה מפני טילים, לא רק שלא יקוצץ אלא יוגדל". 
תוספת התקציב הנמצאת במחלוקת נועדה בעיקר למחקר ופיתוח, להמשך בנייה ושכלול של מערכת כיפת ברזל והקמת מערכות הגנה נוספות נגד טילים ונשק תלול מסלול.