הפרקליטות הצבאית הגישה היום (שני) לבית הדין הצבאי בקשה לאיסור פרסום פרטיהם המזהים של עדים מטעם התביעה במשפטו של החייל אלאור אזריה, שנאשם בהריגת מחבל פלסטיני פצוע ליד חברון. זאת בעקבות האיומים שקיבל מפקדו, רס"ן תום נעמן, בעקבות עדותו במשפט בשבוע שעבר וקמפיין ההסתה שמתנהל נגדו ברשת. גורמים צבאיים ציינו כי התביעה הצבאית היא גוף עצמאי, ופועלת לפי שיקוליה.



"במהלך סוף השבוע קיבל רס"ן נעמן איומים מגורמים שונים, אשר איימו לפגוע בו נוכח תוכן עדותו בבית המשפט", נכתב בבקשה. "בכלל זה פורסם מספר הטלפון הנייד של רס"ן נעמן והופנו אליו איומים גם באמצעות הטלפון. בגין דברים אלה אף הגיש רס"ן נעמן תלונה במשטרה". בבקשה מציינת הפרקליטות כי "בישיבות הקרובות עתידים להעיד מטעם התביעה חיילים נוספים המשרתים ביחידת הנאשם". בהסכמת ההגנה, מבקשת התביעה מבית המשפט לאסור פרסום שמותיהם, מספריהם האישיים, תמונותיהם, כתובותיהם ומספרי הטלפון של העדים, זאת "על מנת להגן על ביטחונם ולאפשר להם למסור עדות חופשית".




רס"ן תום נעמן. צילום: פלאש 90



הודעות למ"פ: "בן של נאצי"


"זבל בן זבל", "כלב בן כלב טינופת", "בן של נאצי", "צריך לתלוש לו את הדרגות", אלה הן חלק מהאמhרות הקשות שפורסמו נגד המ"פ ברשת האינטרנט. עוד נכתב: "לא הייתי יוצא עם קצין כזה למלחמה בטח היה מוכר אותנו", "בדיעבד עם קצין כזה עדיף לא להתגייס, שיתבייש לו, ככה למכור את הפקוד שלו? איך יחזור ויסתכל בפנים של שאר הפקודים, החברים של אלאור?", "קצין כזה יכול למכור כל חייל בשביל דרגה מזורגגת. הוי לך צבא עם קצינים כאלו. אני מתבייש בקצין הזה אני מקווה שאין כאלו הרבה בצבא. מגעיל". כמו כן, מספר הטלפון הנייד של המ"פ הופץ ברשתות החברתיות, מה שגרר מאות הודעות נאצה נוספות.



בתחילת השבוע קראה עורכת הדין כרמית שחיבר, המייצגת את אזריה, לעצור את המתקפה נגד המפקד: "רס"ן תום נעמן שיקף בעדותו את החוויה האישית שלו ואת התרשמותו מהאירוע. אנו מאמינים כי אסור בתכלית האיסור לגנות או להכפיש חייל בצה"ל. כסנגורית בצוות ההגנה של אזריה אני קוראת לקולות הקיצוניים לזכור שאין ולא יהיה מקום להתלהמות או לאיומים, אנו מדינת חוק ובית המשפט יאמר את דברו על בסיס הראיות והעובדות".




נתניהו: "התלהמות פסולה"


ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס מוקדם יותר במהלך ישיבת סיעתו לפרשת החייל, וגיבה את המ"פ נעמן. נתניהו התייחס לאמירות הקשות והאיומים שהופנו כלפיי מפקד הפלוגה ואמר כי "אין שום מקום להתלהמות פסולה כזאת. אני אומר היום בדיוק מה שאמרתי לאבא של החייל. אני סומך על צה"ל, על הרמטכ"ל, על החיילים והמפקדים ואני סומך במאה אחוז על מערכת המשפט - היא רצינית, אמיתית והוגנת". עוד אמר נתניהו: "אני קורא לכולם להרגיע את השיח ולהשאיר את צה"ל מחוץ לפוליטיקה. יש לנו רק צבא אחד ויש לשמור עליו בדיוק כפי שהוא שומר עלינו".



מגבה את צה"ל. בנימין נתניהו. צילום: אמיל סלמן, פלאש 90



גם יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג התייחס לפרשה ואמר בישיבת סיעתו היום בכנסת: "שוחחתי הבוקר עם הלן, אימו של רב סרן תום נעמן. אמרתי לה שעבורי ועבור רוב מוחלט של העם תום הוא הבן והאח של כולנו. הלן סיפרה לי על אביו של תום ששירת שנים רבות במערכת הביטחון ועל משפחתה המשרתת ותורמת שהשכול והטרור פקדו אותה לצערה לפני כמה שנים. היא דיברה בעצמה על אמונתה בצה"ל ומפקדיו".



עוד הוסיף הרצוג, "אמרתי להלן שאני מבטא תחושה עמוקה של סולידריות עם תום כנגד מי שמנסה להרוס את הבסיס המוסרי של צה"ל ואת הקודים של אמירת האמת ושמירת החוק והנורמות הבסיסיות ביותר שלנו. אחרי השיחה חשבתי לעצמי שאני מופתע שראש הממשלה טרם צילצל להוריו של רס"ן נעמן - אם צוות לשכתו מתקשה בהשגת המספר נעביר להם אותו".