טעות חמורה בזיהוי: כוח צה"ל שהגיע הלילה (שלישי) לזירת הפיגוע בכביש 443, הרג ככל הנראה בשל טעות בזיהוי פלסטיני בן 15 שלא היה מעורב בפיגוע עצמו. בניגוד לדיווחים הקודמים כי היה זה מחבל שנהרג, כעת מתברר כי לא מדובר בעובר אורח שנהרג בשוגג. האירוע החל במהלך הלילה, עת הגיעה קבוצת מחבלים אל הכביש, סמוך לבית סירא והחלה ביידוי סלעים, שפיכת שמן והשלכת בקבוקי תבערה לעבר הנוסעים. פעולות המחבלים גרמו לפציעתם של שלושה בני אדם, שניים מהם תיירים והשלישי - אזרחית ישראל, שפונו לבית החולים שערי צדק כשהם במצב קל. לפי דיוחים בסוכנות הידיעות "מען", שמו של הצעיר הפלסטיני שנהרג הוא מחמוד בדראן.



כוח של צה"ל שהיה באזור במהלך פעילות מבצעית, חשב כי הרכב שנסע באזור ובו פלסטינים, היה מעורב במעשה ולכן החל לירות לעברו. אחד מהפלסטינים שנפגעו היה הנער בן ה-15, שכאמור נהרג. מדובר צה"ל נמסר כי "בצה"ל ממשיכים לחקור את טענות הפלסטינים על נפגעים בכביש 433. מתחקיר ראשוני של האירוע הלילה, נמצא כי במהלך הירי שבוצע על ידי כוח צה"ל להסרת האיום ככל הנראה נפגעו בשוגג בלתי מעורבים ששהו בסמוך לנקודה בה התרחש האירוע".



זרקו סלעים על הכביש. צילום: דובר צה"ל



הרכב הישראלי שנפגע. צילום: דובר צה"ל




המחבלים שפכו שמן על הכביש. צילום: דובר צה"ל




הריסת בית המחבל שרצח את טיילור פורס ביפו

בפעולה נוספת שאירעה במהלך הלילה ע"י כוחות צה"ל, בשיתוף עם לוחמי מג"ב והמנהל האזרחי, בוצעה הריסת ביתו של המחבל בשאר מוחמד מוסאלחה שבכפר חג'ה, שביצע את פיגוע הדקירה ביפו בחודש מרץ השנה, בו נרצח התייר האמריקאי טיילור פורס. המחבל מוסאלחה, תושב קלקיליה בן 22, יצא למסע הרג ליד כיכר השעון שברחוב העלייה השנייה בעיר. במהלך הפיגוע, הוא דקר שישה אנשים בטיילת, ולאחר מכן המשיך לכיוון מסעדת ה"מנטה ריי", שנמצאת באזור, שם דקר ארבעה בני אדם נוספים, כשבסך הכל נרשמו תשעה פצועים בדרגות שונות. כוחות המשטרה שהגיעו לזירה ניטרלו את הצעיר אשר התברר כי חזר באותו השבוע מביקור בעיר מכה למטרות עלייה לרגל. לפי המשטרה, המחבל פירסם בעמוד הפייסבוק שלו את אמונתו ומשנתו לאינתיפאדת ההתנגדות הנוכחית לפני שיצא למסע הרצח ברחבי יפו.


הריסת בית המחבל שרצח את טיילור פורס. צילום: דובר צה"ל


פיגוע הדקירה ביפו היה חלק ממה שכונה "יום הדמים", וכלל פיגועים גם בפתח תקווה ובירושלים. באותו היום נפצעו שני שוטרים באורח קשה בפיגוע ירי בשער שכם שבבירה. באותו היום אירע פיגוע דקירה בשוק פתח תקווה. שם, מחבל דקר חרדי בן 35 בצווארו ופצע אותו באורח בינוני.