שרת המשפטים, איילת שקד, ממפלגת "הבית היהודי" תקפה בצורה חריפה את צרפת, על התערבותה הבוטה, לטענתה, בתהליכים שקורים בין ישראל לפלסטיניים. בראיון לרינה מצליח וחגי גולן ב"רדיו ללא הפסקה" ליוזמת השלום הצרפתית, אמרה שקד: "אני בוודאי לא מאמינה ביוזמות שכופים על מדינה בצורה כזו או אחרת. לצרפתים יש מספיק בעיות, אני מציעה שיתעסקו בענייני הפנים שלהם, יש להם מספיק בעיות בבית. אני לא מבינה את האובססיה הזאת לנסות ולפתור בעיות של אחרים. גם אנחנו וגם הפלסטינים לא הגענו לפגישה הראשונה. אני לא חושבת שייצא משהו מיוזמה, שבה הצדדים, שאמורים, אם כבר, לשבת ולדבר, לא משתפים איתה פעולה, ולכן אני חושבת שזה מהלך שהוא לא נכון, לא לצרפתים, לא לנו ולא לפלסטינים. אני מוכנה להתערב שמהיוזמה הזאת לא יפרוץ השלום העולמי".



איזה נזק יגרום הסירוב של ישראל?


"אנחנו מתנהלים בחזית הזאת. ראש הממשלה הולך לפגוש את קרי בתחילת השבוע הבא. כבר היינו בסיטואציות כאלה. אנחנו נדע להתנהל בסיטואציה הזו מבחינה מדינית".



בנושא הסיוע הביטחוני האמריקני לישראל אמרה שקד: "חלק מהוויכוח הוא אם את כל הסכום נצטרך להוציא בארצות הברית, או שחלק מהסכום אפשר יהיה להוציא גם בתעשיות הביטחוניות בישראל. יש לזה המון המון השלכות, גם השלכות כלכליות, והשלכות על התעשיות הביטחוניות. זה נושא מורכב, לא פשוט, לא שטחי. אם הוא יעלה לדיון בפורומים המתאימים אני אתייחס שם".



שקד גם התייחסה לנושא הרגיש שעלה בתקופה האחרונה, בטיפול בנושא פרשת ילדי תימן החטופים, שחלק מהפרוטוקולים של ועדת החקירה הממלכתית, שבדקה אותה לפני 16 שנה, והגיעה למסקנות שלא קרה שום דבר חריג, נחסמו ל-70 שנה: "לפני כמה חודשים פנו אלי פעילים שביקשו לפתוח את כל החומר החסוי", אמרה שקד, "מסתבר שכדי לפתוח את החומר צריך שהממשלה תמנה שר, שיהיה רשאי לעיין בו. לאחר שהשר יחליט לפתוח את החומר צריכה להגיע החלטת ממשלה, שתאפשר לפתוח את החומר החסוי.

"פניתי לראש הממשלה והצעתי שהשר הנגבי, שהוא שר במשרד ראש הממשלה, ייקח את התפקיד, כיוון שהארכיון נמצא תחת המשרד. השר הנגבי הסכים, ראש הממשלה הסכים, ואני מקווה שראש הממשלה יביא תוך שבוע או שבועיים הצעת 'מחליטים' (לממשלה) שתמנה את השר הנגבי לתפקיד, ושהוא ישקיע בזה מזמנו. אני אעמיד לרשותו כוח אדם מהמשרד שלי, עם ניסיון בעניין, כך שיוכל לעשות את העבודה בצורה טובה".

גולן ומצליח שאלו על שלל הסערות שמטלטלות לאחרונה את המשטרה ושרת המשפטים הגיבה: "יש במשטרה, ואני יודעת זאת מגורמים בכירים, בעיה של חיסול חשבונות. אני מאוד מקווה שהמפכ"ל והיועץ המשפטי לממשלה יעשו סדר שם בעניינים האלה. התרבות הארגונית ללא ספק צריכה להשתנות. זה בעיקר תחת אחריותו של המפכ"ל, אבל זו לא בעיה שהתחילה עם המפכ"ל הנוכחי, היא הייתה עוד בתקופת המפכ"ל הקודם, שבתקופתו החלו כל הפרשיות שאתם שומעים עליהן היום, ובגללן, דרך אגב, השר לביטחון פנים (גלעד ארדן) חשב שצריך להביא מפכ"ל מבחוץ, עם תרבות ארגונית אחרת ולעשות שם סדר. אני מציעה שניתן למפכ"ל החדש צ'אנס".

עריכת תוכן 103FM: אסף נבו
ביקורת על המשטרה. השרה איילת שקד. צילום: יוסי זלינגר