ענת דוידוב התייחסה היום (שלישי) בתכניתה "איפה הכסף" שמשודרת ב"רדיו ללא הפסקה" למעמדן הכלכלי של נשים ואמהות עובדות בישראל. "שלום לך אמא יקרה. נכון שהכי חשוב לך להעניק לילדים שלך הכל? הכל זה כמובן עניין יחסי. אז בואי ניראה מה זה בדיוק היחסי הזה?" אמרה דוידוב, והמשיכה, "אם את במקרה אמא חד הורית, גרושה, מצבך היחסי הרבה יותר גרוע ,תקשיבי ל מה שאומרת ויקי כנפו, אמא יקרה ואישה אמיצה, שהתחילה בצעדה שלה ממצפה רמון לירושלים לפני שלוש עשרה שנה".





"הסבר קצר- אם התגרשת, והגרוש שלך מסרב לשלם לך מזונות, את זכאית לפנות לביטוח הלאומי כדי לקבל סכום מאד צנוע, מעליב אפילו של 2,000 שקלים - כדמי מזונות. זה מן הסתם מקטין דרמטית את מצב הכנסתך מלפני הגירושין, ואם את חלילה גם אישה עובדת נוסף לכל ה"צרות" שנפלו עלייך, ושכרך הוא מעבר לשכר המינימום, שעומד על כ- 4800 שקלים, ועוד תוספת עלובה של כמה שקלים שראש הממשלה חתם עליה אתמול, אם את נניח משתכרת 6000 שקלים- אכלת אותה! דמי המזונות מהביטוח הלאומי יצטמקו, בכפוף כמובן למספר הילדים היחסי בבית".

"מישהו איבד פה כיוון, כי מצד אחד מעודדים יציאה לעבודה. אבל בפועל מונעים יציאה לעבודה. בתנאים האלה פראיירית מי שיוצאת לעבוד. הכל יחסי, כבר אמרנו? גם יחסית למדינות המפותחות, ישראל מפגרת"."התוצאה - יותר נשים חיות בעוני, ומגדלות ילדים עניים, והרי על פי הדו"ח של הביטוח הלאומי, אותו מוסד שמשלם לנשים את קצבת דמי המזונות, חיים כאן כמיליון ילדים בעוני. הבנתם את זה?"

"אז אם חשבתן שמשהו השתנה מאז 2003, מאז שויקי כנפו יצאה לצעדת היחיד שלה בדיוק על העקרונות הללו, הנה מתעורר לו שוב, שלוש-עשרה שנים אחריה, מאבק חדש. בהצלחה אמהות יקרות. טוב שעוד לא התייאשתן".