מתקפה חריפה של חבר הכנסת יגאל גואטה (ש"ס) את ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעקבות מינוי רן ברץ לתפקיד ראש מערך ההסברה הלאומי, מינוי שפורסם לראשונה כי ייצא לפועל במעריב-אונליין. המתקפה של גואטה מגיעה בעקבות דברים שכתב בעבר ברץ נגד הרב עובדיה יוסף ז"ל, ביניהם טען כי הרב "הזיק למדינת ישראל".בפוסט שפרסם הבוקר (רביעי) ברשת הפייסבוק, כתב גואטה: "אפשר לרמוס חלק מהאנשים כל הזמן, אפשר לזלזל בכולם חלק מהזמן, אי אפשר לרמוס ולזלזל בכולם כל הזמן, על אף שאנו סולדים מדרך זו. בוודאי לא לעשות זאת למפלגה אחראית ונאמנה כמו ש"ס". 
עוד המשיך חבר הכנסת: "כעת הלכת צעד אחד יותר מדי. זה כבר לא רמי סדן ולא לסדר תפקידים בתאגיד השידור הציבורי, וזה גם לא הגיבוי המופרז שאתה נותן לדרישותיהם של הרפורמים על מנת לכסות על יחסיך העכורים שהצלחת בכישרון רב לבנות עם הממשל בארצות הברית. זה כבודו של מרן, פאר הדור הרב עובדיה יוסף זצ"ל". 

רן ברץ. צילום מסך יוטיוב
"איך לא רעדו לך הידיים כשמינית אדם שדיבר על מרן בצורה מחפירה שכזו? בושה וכלימה. כל מילותיך היפות על הערכתך למרן הם שקר וכזב, תעתועי מילים שלא עולים בקנה אחד עם מעשיך, כהרגלך בקודש. כנראה שכשמרן אמר עליך 'עיזה עיוורת שכולם הולכים אחריה', הוא ניסה ללמד עליך זכות שאתה לא רואה לאן אתה הולך. לאן אתה רוצה להגיע? רמיסת כבודו של מרן וכבודם של מיליון האנשים שליוו אותו למנוחת עולמים לא יסולח לך, וכל אשר תעשה לא יצלח. היום החלה הספירה לאחור. תתעורר!", כתב.







"צעד אחד יותר מידי". בנימין נתניהו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

 


קרע גם עם ריבלין?


גם בבית נשיא המדינה ראובן ריבלין זועמים על מינויו של ברץ. גורם בבית הנשיא מסר ביום שני כי עמדתם השלילית לגבי המינוי לא השתנתה, והפנו לתגובה קודמת שמסרו בעבר בעקבות פוסט ארסי שכתב ברץ על ריבלין. "אנחנו רואים את הדברים בחומרה רבה", נמסר בתגובה ההיא. "מנכ"ל בית הנשיא אף העלה את הנושא מול לשכת ראש הממשלה, בבקשה להבין האם הדברים היו לנגד עיני ראש הממשלה עת קיבל החלטתו למנות את הנ"ל לתפקיד", נמסר מבית הנשיא.

ריבלין צבר את זעמו עוד קודם, בעקבות אותו פוסט שבו עלב בו ברץ, והטיל ספק בחשיבות תפקידו והאבטחה סביבו. "אני חושב שזה אומר הרבה שהנשיא טס במחלקת תיירים, הסתובב ולחץ ידיים לכולם. בעיקר זה אומר שהוא דמות שולית כל כך, עד שאין שום חשש לחייו", כתב ברץ בפוסט המדובר. עוד כתב ברץ על ריבלין: "נראה לי שאפשר אפילו לשלוח אותו במצנח רחיפה לגולן הסורי שבשליטת דאעש. יום למחרת הם יחזירו אותו עם רצון לפתוח במשא ומתן על חזרתם המידית לעיראק, רק קחו אותו, בחייאת יזראעלין, הנשיא שלכם עובר במחנה ולוחץ לכולם אחד־אחד ידיים, מנסה לדבר איתנו בערבית שהוא לא יודע, אומר לנו שנתאחד כי חבל שאנחנו ככה שבטים־שבטים, בקיצור הג'מעה בגללו בדמורליזציה גמורה, מיואשים לגמרי מהחיים, אפילו התחילו לדבר אולי נקים ארגון זכויות אדם לבדיקת השימוש האכזרי בבדיחות קרש במלחמה פסיכולוגית. הקרן החדשה כבר מתעניינת". 



הנשיא ראובן ריבלין. צילום: מרק ישראל סלם


שיחת ההבהרה של אובמה


כזכור, לאחר שהתגלו הפוסטים נגד ריבלין ונגד נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, זימן נתניהו את ברץ לשיחת הבהרה. כמו כן, התייחס אז נתניהו לנושא ואמר, "קראתי לראשונה את הדברים שפרסם ד"ר רן ברץ ברשת, לרבות על נשיא המדינה, נשיא ארצות הברית ואישי ציבור בארץ ובארצות הברית. הם אינם ראויים ואינם משקפים לא את עמדותיי ולא את מדיניות הממשלה. ד"ר ברץ התנצל על הדברים, ביקש ללבן אותם בפגישה עמי וסיכמנו להיפגש עם שובי ארצה". בנוסף, ברץ עצמו פרסם התנצלות בפייסבוק: "אני מתנצל על הדברים הפוגעניים שפרסמתי ברשת ביחס לנשיא המדינה, נשיא ארה"ב ואישי ציבור נוספים. אני מצטער שלא עדכנתי את ראש הממשלה על דברים אלה קודם לכן".