התאונה הקשה בכביש 1: נהג אגד חיים ביטון הואשם הבוקר (רביעי) בבית משפט השלום בירושלים בגרימת מותם ברשלנות של שישה נוסעים בקו 402 מירושלים לבני ברק בתאונה שהתרחשה ב-14 בפברואר השנה. הוא נאשם גם בעבירות תעבורה נוספות. לבית המשפט הוגשה בקשה לפסילת רישיון הנהיגה של ביטון עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. "הנאשם, בהיותו נהג רכב ציבורי, הפר את חובת הזהירות המוגברת כלפי הנוסעים באוטובוס, לאחר שנטל על עצמו להסיע את אותם הנוסעים בשלום למחוז חפצם, אך לא נקט בכל אמצעי הזהירות על-מנת להבטיח את שלומם ובטיחותם", נכתב בכתב האישום, שהוגש באמצעות עורך הדין יובל קידר מפרקליטות מחוז ירושלים.



על פי כתב האישום, הנסיעה בקו 402 התנהלה כרגיל על כביש 1 לכיוון מערב, עד שהאוטובוס עבר את מחלף לטרון לכיוון מחלף ענבה. באותה השעה נהג רזק זרינה במשאית ועליה פלטות אבן, גם כן בכביש 1, לכיוון מרכז הארץ. לאחר הנסיעה במחלף לטרון, הבחין זרינה בתקלה חמורה במשאית אשר אילצה אותו לרדת לשולי הכביש עד שמשאיתו נתקעה.




הנהג חיים ביטון בזירת התאונה. צילום: אבשלום ששוני



"הבחין במשאית באיחור"


"המשאית עמדה בשוליים, כשאורות הדרך דולקים ואורות המצוקה דולקים ונראים למרחוק, כשכמעט כל רוחבה מצוי בשוליים והיא בולטת, עם חלקה השמאלי, לתוך הנתיב הימני כ-11 ס"מ בלבד", תואר בכתב באישום. בשעה זאת השמש כבר שקעה וניתן היה להבחין במשאית ממרחק של כ-840 מטר לכל הפחות. למרות זאת, ביטון "הבחין במשאית באיחור כשהאוטובוס מצוי במרחק של כ- 30 מטר לערך מהמשאית. רק אז הסיט הנאשם את האוטובוס חזרה לנתיב הימני ואולם פגע במשאית עם חלקו הימני קדמי של האוטובוס בחלקה האחורי שמאלי של המשאית ובמנוף הממוקם שם.



"כתוצאה ממהירות הנסיעה של האוטובוס ועוצמת ההתנגשות, המשיך האוטובוס להתקדם, תוך שחלקה האחורי שמאלי של המשאית והמנוף חודרים לתוך צדו הימני של האוטובוס. כתוצאה מכך, הדופן הימנית של האוטובוס התעוותה, נדחפה לאחור ובחלקה נהרסה לחלוטין וחלק מהמושבים בצד ימין של האוטובוס נעקרו ממקומם".



זירת התאונה. ארכיון: אורי דייויס, דוברות איחוד הצלה



תוצאות התאונה היו קשות. לאה מלמוד ז"ל (62), יעקב מאיר חשין ז"ל (28), ישראל וינברג ז"ל (25) חנה פרנקל ז"ל (24) אהרן כהן (ז"ל) 19 ולוי יצחק אמדאדי (17) מצאו בה את מותם. נוסעת נוספת נפצעה באורח קשה וידה נקטעה ושמונה נוסעים נוספים נפצעו קל.