ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לדבריו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בפני הפרלמנט האירופי, ואמר כי ״אבו מאזן הראה בבריסל את פרצופו האמיתי".



לדברי ראש הממשלה, "מי שמסרב לפגוש את נשיא המדינה ואותי למשא ומתן ישיר, ומי שמפיץ עלילת דם מול הפרלמנט האירופי, טוען בשקר כי ידו מושטת לשלום. ישראל מחכה ליום שאבו מאזן יפסיק להפיץ שקרים ולעסוק בהסתה. עד אז, תמשיך ישראל להגן על עצמה מפני ההסתה הפלסטינית, שמניעה מעשי טרור".



במהלך נאום שנשא בפני הפרלמנט האירופי בבריסל, הדגיש יו"ר הרשות, כי הוא בעד פתרון שתי המדינות, המבוסס על גבולות 1967 ובירתה מזרח ירושלים, עם שינויים קלים בשרטוט הגבולות. "האם יכול להיות שהעם שלנו יישאר ללא מדינה? האם לא הגיע הזמן שיוסרו המחסומים הצבאיים?", תהה אבו מאזן והוסיף, כי "פלסטין והעם הפלסטיני חווים טבח בקנה מידה היסטורי, והתקפות שאין דומות להן תחת עיניה ואוזניה של הקהילה הבינלאומית. ישנה נטייה מתמשכת לאלימות ולקיצוניות הולכת וגוברת מצדם של המתנחלים והצבא הישראלי, הן בפעולות במסגרת החוק והן מחוצה לו".



אבו מאזן טען כי הפלסטינים "עוברים ימים שחורים תחת עריצות וגזענות הכיבוש, שאנו עומדים על כך שנאבק בו בדרכי שלום ובדרכים דיפלומטיות, וכבר עברנו כברת דרך ארוכה בזירה הבינלאומית". יו"ר הרשות הוסיף ואמר, כי "מאה שנים עברו על הצהרת בלפור, 68 שנים על הנכבה במהלכה הכוחות הישראלים ביצעו פשעים וטבח שהביא לבריחתם של מאות אלפי אזרחים פלסטינים, והפיכתם לפליטים, וכן עקרה 488 כפרים ועיירות - בהם חיו הפלסטינים אלפי שנים. ב-1967 כבשה ישראל את מזרח ירושלים ושאר אדמת הגדה המערבית ורצועת עזה, וכתוצאה מכך מאות אלפים הפכו לפליטים. כוחות הכיבוש הישראלי הפכו את פלסטין לבית כלא ענק לבני העם שלנו".



לדברי אבו מאזן: "ישראל משתמשת היום ביתר שאת באלימות, תוך כדי הקצנה הולכת וגוברת בטרור המתנחלים כמו שהתרחש בשריפת משפחת דוואבשה והצעיר אבו חדיר, וכן במדיניות ברוטלית של הצבא הישראלי, הכולל מעשי רצח שמתבצעים מחוץ לחוק. זה הגיע למצב בו כמה מנהיגים בישראל מבקרים את ממשלתם, כמו יו"ר האופוזיציה הרצוג, שר הצבא המתפטר יעלון, ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, סגן הרמטכ"ל וכמה עיתונאים - שמודים כי ישראל הופכת למדינה פאשיסטית וגזענית כדבריהם".