השלטונות בטורקיה זועמים על האפיפיור פרנציסקוס. מנהיג הכנסייה הקתולית ניצל את ביקורו בארמניה כדי להצהיר על הכרה ברצח העם הארמני, שאירע לפני יותר ממאה שנה, וקרא לפתוח מחדש את הגבול בין שתי המדינות.



האפיפיור סיים אתמול ביקור בן שלושה ימים בארמניה, כאשר הגיע למנזר במערב המדינה בגבול עם טורקיה שנסגר לפני 24 שנה בצעד תמיכה של הטורקים בבני בריתם באזרבייג'ן שנאבקו נגד הארמנים על השליטה במחוז נגורנו־קרבאך. פרנציסקוס שחרר יונה לאוויר וקרא לפתוח את הגבול מחדש. 
 
רגע השיא של הביקור התרחש ביום שבת, כאשר האפיפיור הניח זר באנדרטה לזכר 1.5 מיליון הארמנים שנרצחו על ידי הטורקים בשנת 1915 במלחמת העולם הראשונה. על אף שהוא ניצל את דבריו במיסות שקיים ובפגישותיו כדי לקרוא לפיוס בין העמים, הוא ציין בפגישתו עם הנשיא סרז' סרגסיאן כי "הטרגדיה הזו, רצח העם הזה, היה הראשון מבין סדרה של אסונות ראויים לגינוי של המאה שעברה". 
 

בעקבות זאת, פרסם סגן ראש הממשלה הטורקי, נוראטין קנליקלי, הודעת גינוי לדברי האפיפיור. "זו לא הצהרה אובייקטיבית שתואמת את המציאות", אמר. "ניתן לראות את כל הסימנים או ההשתקפויות של המנטליות של מסעות הצלב בפעולותיו של האפיפיור". 
 
זו לא הפעם הראשונה שבה הסוגיה של שואת הארמנים מעוררת עימות בין טורקיה לבין האפיפיור. בשנה שעברה, במלאות מאה שנה לרצח, הוא קיים טקס זיכרון בוותיקן וציין כי זה היה "רצח העם הראשון של המאה העשרים", ובעקבות דבריו הוחזר השגריר הטורקי לארצו למשך עשרה חודשים.