נפלה בטעות לידי תמונה של בחור שראיתי בו לפני שנים את הנפש התאומה שלי. החלטתי לחפש את הגבר שכיום הוא בן 45, וכשמצאתי אותו גיליתי שהנפש שלו פצועה ויש לו פחד מאינטימיות עם נשים. אך למרות מה שראיתי, החלטתי בצעד אמיץ לפנות אליו ולתת לו את מספר הטלפון שלי ולומר לו בלשון עדינה שאני מעוניינת להכיר אותו. הבחור הגיב בפחד. רציתי לשאול מה קורה הלאה, כי באינטואיציה שלי אני רואה בו בן זוג פוטנציאלי שעמו אני מקימה בית ומביאה את הילדים שלנו. אשמח לשמוע מה דעתך בעניין?
"כאשר פגשת את אותו בחור, היית צעירה מאוד וראית דברים בצורה לגמרי אחרת. יכול להיות שאז לא הבחנת בכך שיש לו נטייה לחרדות שעם השנים רק הלכה והתעצמה. יכול להיות שלא הבנת ולא ראית בכלל את התגובות שלו, את הפחדים שלו וכל מה שאת זוכרת מהמפגש עמו אז הוא רק את המראה שלו, או כל מיני אשליות שנוח לך לראות וזה מה שנשאר לך בראש. 
"עברו המון שנים מאז ואת צריכה להבין שאותו הגבר שפגשת אז הוא לחלוטין לא אותו הגבר שאת חושבת שתכירי היום, כי הוא עבר תהליכים ששינו אותו כאדם. בנוסף, את לא היית במשך כל אותם השנים חלק מחייו, ולא עברת ביחד עמו תהליכים והיכרות צמודה עמו שבה עוברים יחדיו תהליכים, דעות, אמונות, מחשבות. לא היית חלק מכל זה ואת צריכה להבין שאין לך גם כל חלק בזה. 

"את צריכה לנסות להבין מי היית אז, כשהיית צעירה, כשראית אותו כגבר של חייך, ומי את היום. ייתכן שלא עברת שום שינוי לגבי המציאות ולגבי מי שאת, ולכן את תקועה על אותו הגבר. לפעמים טוב לחשוב על העבר, אבל צריך להבין שיש גם הווה ומציאות חדשה. 
"המציאות לפי התפיסה של 'בראייה אחרת' היא שהרבה אנשים לא מחוברים בכלל למציאות הקיימת וכל מה שהם רואים קשור רק לעבר שלהם. לכן את מתקשה להבין שהגבר הזה מלא בחרדות ובפחדים. ייתכן שהיו לכם כמה רגעים אינטימיים פעם, אבל אלו היו רק כמה רגעים. 
"לא באמת הייתה לכם מערכת יחסים, לא הקמתם ביחד משפחה, לא עמדתם מתחת לחופה ובטח שלא הייתה לכם מערכת יחסים ארוכה מספיק כדי שתהיי חלק מחייו. כל זה מראה שיש לך קושי להיות מחוברת למציאות אז וגם היום. 
"את צריכה לחשוב איך את בונה את המציאות שלך לקראת העתיד באופן איטי, שלב אחר שלב, כי לפעמים אנשים לא תמיד מחוברים למה שהם רואים ומרגישים, ורגשות זה עניין לגמרי לא אובייקטיבי אלא סובייקטיבי וכואב מאוד".
אני בת 46 ויש לי מחשבות שניות לגבי הקריירה שלי. אני עוסקת בתפקיד שקשור למכירות כבר הרבה מאוד שנים ונמצאת באותו תפקיד כבר קרוב לשמונה שנים. הייתי רוצה לדעת האם כדאי לעשות שינוי בזמן הקרוב?

"בכל שש שנים את עוברת מחזוריות חדשה בחייך של שינוי. כלומר, בכל שש שנים את עוברת שינוי וגם עכשיו, בתקופה הנוכחית את אמורה לעבור שינוי. 
"אומנם את עוסקת במכירות, אבל משום מה את צריכה ללמוד לשווק את עצמך טוב יותר ולא רק את מה שאת מוכרת. כנראה שאת לא מוכרת את עצמך מספיק טוב, ואת צריכה לעבור עוד איזה שלב, אולי את צריכה להיות שותפה בעסק שלך, אולי את צריכה לנהל דברים בתפקיד יותר בכיר, ויכול להיות שהשינוי שאת רוצה לעשות הוא לגדול ולחנוך אחרים. תחשבי על זה. אם את לא עוברת את השינויים שהם משמעותיים בחייך בכל שש שנים, ייתכן שזה משפיע עלייך לרעה. 
"יכול להיות שהיית צריכה לעבור בכל שש שנים שינוי והיית באותו מקום זמן רב קודם לכן ולכן את מרגישה שאת רוצה לעשות איזו קפיצה קוונטית עכשיו כי זה לא מספיק בשבילך. לכן חשוב שתוכלי לגדול יותר במה שאת עושה ותמכרי יותר את עצמך, כי הרצון שלך הוא להיות עצמאית יותר, למכור את מה שאת עושה. את צריכה לעבור לשלב הבא שבו יסמכו עלייך יותר. 
"הדבר החשוב ביותר הוא להבין מה את רוצה. את רוצה לקחת את רוב האחריות על עצמך, כי מה שאת עושה כיום לא מספיק לך. את יכולה לבקש יותר ולנסות לראות מה ההפסד שלך, כי יכול להיות שיש הפסד בתת־מודע שאת לא מוכנה לקבל אותו. 
תצטרכי לעשות עבודה פנימית של תהליכי מחשבה – מה ההפסד בתת־מודע, ואם בכל זאת כדאי שאני אפסיד כדי להרוויח משהו אחר. את כבר בת 46 ולפי 'בראייה אחרת' עד גיל 48 אנחנו מצליחים לעשות את העבודה האמיתית שלנו באופן מקסימלי ומגיל 49 אנחנו מתחילים לחזור להיות יותר כאינדיבידואל וכל התהליכים הפנימיים הם קצת יותר איטיים".

מתוך תכניתה של שלומית תמיר, בכל יום שני ב־20:00 ב"רדיו ללא הפסקה"
השתתפה בהכנת הכתבה: הדס בארי