בשורה למתגייסות לצה"ל: ועדת החוץ והביטחון, בראשות ח"כ אבי דיכטר (ליכוד), אישרה היום (שלישי) פה אחד, את בקשת שר הביטחון להוסיף כ-50 תפקידים לרשימת התפקידים אשר יהיו פתוחים בפני נשים בצבא. מדובר בתפקידים אליהם יהיה צורך להתנדב משום שמי שתתקבל לאחד התפקידים החדשים תתחייב לשירות חובה ארוך יותר של 32 חודשים, זהה לזה של הגברים בצה"ל.



בין התפקידים שאושרו שורה ארוכה של תפקידים במערך המודיעין כמו עובדת חקר מודיעין, חוקרת מודיעין מבצעי, מתרגמת מודיעין, עובדת בינה רשתית, מפעילת מודיעין אלקטרוני, תצפיתנית מבצעים מיוחדים, מפעילת לוויין, תוקפת סייבר, מפתח מערכות סייבר, טכנולוגית סייבר, מדריכת טיפוס, גלישה וחילוץ בבית הספר ללוחמה בטרור, מטיסת כלי טיס בלתי מאויש, רכזת מודיעין במשטרה צבאית ו"סיירת קודקוד".

תא"ל מירב קירשנר, ראש מטה אכ"א, הסבירה לוועדה בתחילת הדיון כי הבקשה לאישור התקנות באה במקביל לתכנית רב שנתית המתקיימת בימים אלה בצה"ל, אשר אמורה לשנות את כל המיון לצה"ל, אשר יהיה מוכוון תפקיד ולא מגדר.

"אין הבדל בין נשים לגברים"


"הארכת השירות תעצים את שילוב הנשים בצה"ל – החל משירות החובה, בו ייפתחו יותר תפקידים ויתאפשר שירות משמעותי יותר, ועד היציאה לתפקידי פיקוד. היום 5.5% מהמשרתות בצה"ל נמצאות בתפקידים שאושרו לפי התקנות הללו, ואם תאושר בקשתנו היום, תשרתנה, בהתנדבות, 8% מכלל המשרתות".
תא"ל רחל טבת ויזל, יועצת הרמטכ"ל לענייני מגדר, אמרה כי "ברשימת התפקידים התחומה פה היום, יש גם תפקידים בהן משרתות נשים שהשירות הקצר פגע בקידום ובפיתוח שלהן, וגם לתפקידים אליהם עד כה לא נכנסו נשים בכלל בשל אורך ההכשרה, למשל הדרכת גלישה טיפוס וחילוץ, בו רק ההכשרה היא 16 חודשים".
תא"ל משה שנייד, קצין המודיעין הראשי הוסיף: "אין שום הבדל בין גברים לנשים במקצועות המודיעין. עם זאת, כל יציאה להדרכה או קצונה מתבצעת רק אחרי פרק זמן במרחב המבצעי, לאחר ההכשרה, ופרק הזמן הזה משפיע באופן מהותי על הניסיון ועל יכולת הפיתוח וההתקדמות בעתיד. זה אף עולה מתחושות של המשרתות בשיחות שהן מקיימות עם המפקדים".