מתקפת טרור בטורקיה: שני מחבלים מתאבדים פתחו באש ופוצצו את עצמם אתמול בכניסה לנמל התעופה הבינלאומי אטאטורק באיסטנבול שבטורקיה. גורמים רשמיים במדינה מסרו כי 42 בני אדם נהרגו באירוע ו-239 נוספים נפצעו. שוטרים ירו לעבר המחבלים במטרה לעצור אותם, טרם הגעתם לעמדות הבידוק באולם הנוסעים הנכנסים בשדה התעופה, אולם המפגעים פוצצו את עצמם. עד ראייה סיפר לסוכנות הידיעות רויטרס כי ראה שוטר נאבק באחד המחבלים, מכניע אותו ומצמיד אותו אל הקרקע, כשלאחר מכן פוצץ המחבל את חגורת הנפץ שלו.


 סוכנות הידיעות הטורקית דוגן דיווחה כי רשויות החוק בטורקיה סבורות כי ארגון דאעש הוא האחראי למתקפה. האירוע התרחש באטאטורק, שדה התעופה הגדול באיסטנבול המרכז את מרבית הטיסות הבינלאומיות. ממשרד המשפטים הטורקי נמסר כי "על פי מידע שקיבלנו מחבל פתח באש עם רובה קלצ'ניקוב ופוצץ את עצמו". עדי ראייה דיווחו על פצועים רבים ששכבו מחוץ לטרמינל ובתוכו. נוכחים במקום סיפרו לרשת CNN כי קולות הנפץ נשמעו מהחניון בשדה התעופה וכי מוניות במקום נפגעו. 

הנשק שאותר בשדה התעופה. צילום: טוויטר
הנשק שאותר בשדה התעופה. צילום: טוויטר


הרשויות בטורקיה עצרו את ההמראות של הטיסות הסדירות ונוסעים במקום הועברו לבתי מלון. בתוך כך טיסות שהיו מתוכננות לנחות בשדה זמן קצר לאחר האירוע, קיבלו אישור לבצע נחיתה.

גורמי ביטחון אישרו הערב לאל ג'זירה: "יש הרבה מאוד פצועים עם פציעות שונות, זוהי לא תאונה, מדובר בפיגוע טרור". ישראלי שנכח בשדה התעופה התראיין לערוץ 2 ואמר: "אנחנו קבוצה של עשרה ישראלים, הגענו ממרוקו לכאן, לקונקשן. איך שהגענו, החלה מהומת אלוהים, ראינו את כל ההמונים בריצה מהבידוק, רצו לתוך הטרמינל, לתוך משרדים ושירותים, היה בכי וכולם נפלו".

זירת הפיגוע באיסטנבול. צילום: רויטרס
זירת הפיגוע באיסטנבול. צילום: רויטרס


הרס בנמל התעופה. צילום: טוויטר
הרס בנמל התעופה. צילום: טוויטר


כוחות רפואה בזירה. צילום: רויטרס
כוחות רפואה בזירה. צילום: רויטרס



האירוע היום ממשיך את רצף הפיגועים בטורקיה. כזכור בתחילת החודש, מכונית תופת התפוצצה ברובע וזנסילר באיסטנבול והביאה למותם של 11 בני אדם ולפציעתם של 36 נוספים. הפיגוע בוצע כאשר מטען רב עוצמה הופעל בשלט רחוק ליד אוטובוס משטרתי ושבעה מההרוגים היו שוטרים. בחודש מרץ האחרון, שלושה ישראלים נהרגו במתקפת טרור שאירעה באיסטנבול. קבוצה של 14 ישראלים נפגעה בפיגוע. ה-14 שהו במסעדה ברחוב קניות הומה אדם בעיר ליד כיכר טקסים, כשמחבל מתאבד הגיע למקום והתפוצץ.

האירועים בטורקיה מתרחשים כשלושה חודשים לאחר מתקפת טרור בבריסל. כזכור, שני פיצוצים אירעו בחודש מרץ בפיגוע התאבדות בנמל התעופה הבינלאומי זבנטם בבריסל ולאחר מכן ברכבת התחתית בעיר. בשני האירועים נהרגו לפחות 31 ונפצעו 130, מתוכם 10 במצב קריטי. הפיצוץ אירע באזור הצ'ק-אין של חברת "אמריקן איירליינס" שבכניסה לשדה התעופה בבלגיה, עשן נראה עולה ממקום הפיצוץ וזכוכיות התנפצו.