זהבה שאול, אמו של החייל אורון שאול שגופתו מוחזקת בידי החמאס מגיבה להחלטת הקבינט המדיני ביטחוני לאשר את הסכם הפיוס עם טורקיה. בראיון לרשת ב' אמרה שאול: "אני שומעת על ההחלטה ואני מאוכזבת. מאוכזבת מהממשלה הזו. מכל חבריי הקבינט שאין להם טיפה של רגש. אם זה היה הבן שלהם הם לא היו מצביעים כפי שהצביעו. זאת תעודת עניות. אות קלון. אני זועמת וכועסת ואני לא יודעת כרגע איך להגיב. אנחנו נשב פה ונתכס עצה איך ממשיכים"

שאול הוסיפה: "הפקירו ככה את הבנים שלנו. הם יצאו לקרב כדי להגן עליהם – על ראש הממשלה ועל כל הקבינט וזה מה שמגיע לנו בחזרה. היו הרבה איתנו אבל ראש הממשלה הצליח לשכנע אותם בגדול. זאת תעודת עניות לכל בית ישראל. אני אמא של אורון, אין לנו כאן כלום ואנחנו כואבים. אני רוצה לפנות לכל אם בישראל - תשמעי, היום זאת אני, מחר זה אתם. תבואי לכאן ונעשה כאן מסיבה ואנחנו נכפיש את הממשלה, נכפיש את הקבינט, נכפיש את כל מי שהיה נגדנו. זה מה שיש לי להגיד".

עוד לפני הישיבה ניסו המשפחות לתפוס את חלק מהשרים שנכנסו למשרד ראש הממשלה, כששר הפנים, ח"כ אריה דרעי, עבר דרכם ושוחח עמם. לכלי התקשורת אמר: אני שומע את המשפחות, אני מבין את הכאב, הייתי אצלם גם לאחר האסון. נשמע ונראה מה יהיה, אני מקווה שבורא עולם ייתן לי עצה טובה, עדיין לא החלטתי איך אצביע". יחסי הכוחות הם שנתניהו והשרים שטייניץ וגלנט תומכים, השר משה כחלון מתלבט והשרים ישראל כץ וגלעד ארדן לא התבטאו בנושא. יש לציין כי לראש הממשלה יש קול כפול בקבינט. השרים ליברמן, שקד ובנט מתנגדים בחריפות.

אמו של אורון שאול ז"ל, זהבה, פנתה אל השר יואב גלנט, שהגיע למקום לפני תחילת הישבה ואמרה לו: "אני סומכת עליך, תסתכל לי בעיניים, הבן שלי בידיים שלך, תחשוב פעמיים לפני שאתה חותם להם, אם תאשר, אני לא יודעת מתי אראה שוב את הבן שלי. מאוחר יותר, כשהיא ממתינה להחלטה, הוסיפה: "גורל הבנים ייקבע על פי ההצבעה הזאת, אנחנו מתחננים אליהם שיבינו. זה מבחן בתור חברי קבינט ובהחלטה הזאת ייקבע גורלם".

משפחת גולדין הגדילה לעשות והעבירה מכתב לחברי הקבינט בו פירטה מספר סעיפים קשים מבחינתה. במכתב עצמו נכתב כי טורקיה היתה זקוקה להסכם כמו אויר לנשימה, בעקבות הסכסוכים עם שורה ארוכה של מדינות,ראש הממשלה הפך את חמאס לצד בהסכם באמצעות טורקיה, שלוקחת אחריות על הארגון ודואגת למחסורו ולהקלות ההומניטאריות בעזה. בכך מעודד ראש הממשלה את דרך הטרור ומעניק פרס לחמאס. ההנחה שזה ההסכם ואין בילתו - שגויה מיסודה. היש דבר יותר הומניטרי מהשבת בנינו? 

לאה ושמחה גולדין, הוריו של הדר גולדין
לאה ושמחה גולדין, הוריו של הדר גולדין

האינטרס הלאומי הראשון הוא שלוחמים היוצאים לקרב ידעו כי מי ששלח אותם יעשה הכל וידאג להשבתם. הערבות ההדדית והלכידות החברתית הם הרוח שבזכותה יוצאים לוחמינו למלחמות ומנצחים בהן. בהליך לא דמוקרטי חתם ראש הממשלה על ההסכם ורק לאחר מכן הביא לאישורך. אתה חותמת גומי? האחריות להשבת הבנים מוטלת עליך באופן אישי.

כזכור, אתמול נחתם הסכם הפיוס עם טורקיה והיום התכנס הקבינט המדיני ביטחוני לאשרו. לאחר הישיבה שנערכה, בה נכחו 10 שרים, שבעה שרים הצביעו בעד ההסכם: נתניהו, שטייניץ, ארדן, כ"ץ, כחלון, גלנט ודרעי שלושה שרים התנגדו: נפתלי בנט, אביגדור ליברמן ואיילת שקד. כעת ייצא הסכם הפיוס לדרך, למורת רוחם של משפחותיהם של אורון שאול ז"ל, הדר גולדין ז"ל ואברה מנגיסטו, הנמצאים בידי חמאס.