אזעקת צבע אדום נשמעה היום (רביעי) ביישובי עוטף עזה באזור נירים ועין השלושה. לאחר בדיקה של צה"ל עלה כי מדובר באזעקת שווא וכי לא היו נפילות או נזק. האזעקה שנשמעה היום מתרחשת כחודש וחצי לאחר אירוע של אזעקת שווא ביישובי עוטף עזה. התושבים במועצה אזורית אשכול דיווחו באמצע חודש מאי על קולות פיצוץ שנשמעו באזור, אך ככל הנראה היה מדובר בפיצוצים שביצע הצבא המצרי באזור רפיח. כוחות החלו בסריקות במרחב אחר איתור נפילות אך לאחר זמן מה נמסר מדובר צה"ל כי לא מדובר בירי של הארגונים הפלסטינים ברצועת עזה.



מהמועצה האזורית אשכול נמסר בחודש שעבר בסמוך למועד האזעקה: "אזעקת צבע אדום הופעלה במספר ישובים במועצה האזורית אשכול ונשמעו פיצוצים במרחב. הנושא נמצא בבדיקה. הכל יכול להיות. מציע לעלות דיווח. תושבים בדרום מדווחים על מספר פיצוצים יתכן כי מקורם בפעילות מצרית ברפיח".



באירוע דומה, שהתרחש בחודש אפריל, נשמעה אזעקת שווא באזור יישובי עוטף עזה, נחל עוז ועלומים ובקיבוצי שער הנגב. דובר צה"ל מיהר להכריז כי מדובר בהתראת שווא. מוקדם יותר באותו היום אמר דובר צה"ל כי "חמאס משקם את היכולות שלו בייצור אמל"ח. כמו כן הדגיש כי "בבסיס הערכת המצב קיים חשש של חמאס ממתקפת פתע".



שיגור רקטה, ארכיון. צילום: פלאש 90
שיגור רקטה, ארכיון. צילום: פלאש 90