חבר הכנסת אורן חזן (ליכוד) הגיש הערב (רביעי) תלונה לוועדת האתיקה של הכנסת נגד חברת הכנסת חנין זועבי (הרשימה המשותפת) משום שלדבריו כינתה אותו "כלב" ו"חרא". חזן פנה לוועדת האתיקה לאחר מהומה שפרצה במליאה בעקבות דבריה השנויים במחלוקת של זועבי, שכינתה את חיילי צה"ל בכלל ושייטת 13 בפרט "רוצחים".



את התלונה שנשלחה ליו"ר ועדת האתיקה של הכנסת, ח"כ יצחק וקנין (ש"ס), חילק ח"כ חזן לשניים: "החלק הראשון הוא הנאום שח"כ זועבי נאמה היום מעל בימת הכנסת. לא ייתכן שחברת כנסת בישראל תנצל את זמן הדיבור שלה מעל בימת הכנסת כדי לפגוע בכבוד החיילים וכוחות הביטחון של מדינת ישראל, ממנה היא מתפרנסת", כתב ח"כ חזן בתלונתו.



"חברי כנסת מכל הסיעות גינו את ההתנהגות הבוטה והמכוערת של ח"כ זועבי שגרמה למהומה של ממש בתוך המליאה ובטח כפי שראיתם בעצמכם בשידורי הטלוויזיה", הוסיף חזן.




 



"החלק השני הוא שבשעה 16:50 לערך, בעת יציאתי מהלשכה באזור המעליות ראתה אותי ח"כ זועבי ביחד עם העוזר שלה ואמרה בקול רם בשפה הערבית ברורה 'האדה חרא, האדה כאלב", זהו חרא, זהו כלב. אנשי שנכחו בסביבתי פשוט היו בהלם", טען.

"אני מבקש מכבוד יושב ראש הועדה להחמיר בעונשה של ח"כ זועבי מכיוון שזאת לא פעם ראשונה ובטח שלא אחרונה שהיא מבזה את כבוד הכנסת", אמר חזן.

בתיעוד וידאו של חלקה השני של התקרית שאירעה בין ח"כ חזן לבין ח"כ זועבי נקראה חזן שואל אותה בכעס: "מה אמרת לי? את לא תדברי אלי ככה", והודיעה לה כי יתלונן נגדה לוועדת האתיקה".


דורשת פיצויים




כזכור, נאומה של זועבי עורר מהומה גדולה היום במשכן, כאשר היא עלתה לדוכן על מנת להתייחס להסכם הפיוס עם טורקיה והפיצויים למשפחות הרוגי משט המרמרה, ואמרה: "אני עמדתי פה לפני שש שנים, חלק מכם זוכרים את השנאה והעוינות כלפיי ותראו לאן הגענו. אני דורשת התנצלות לכל הפעילים הפוליטיים שהיו על המרמרה והתנצלות כלפיי. אני דורשת פיצויים ואני אתרום אותם למען המשט הבא. כל עוד יש מצור, צריך לארגן עוד משטים".

עוד הטיחה חברת הכנסת: "מי שרצח צריך להתנצל, אתם (ישראל- א.ב) צריכים להתנצל בפני המשפחות של אלה שקראו להם טרוריסטים". הח"כים שהיו באולם הסתערו לעבר הדוכן וניסו להוריד את חברת הכנסת בכוח, לאחר שתקפה את חיילי צה"ל ואמרה כי הם "רוצחים". סדרני הכנסת מנעו בגופם קטטות בין ח"כים שדרשו לסלקה לבין ח"כים מהרשימה המשותפת שנחלצו לעזרתה וניסו למנוע הוצאתה מאולם המליאה.

בעקבות הדברים פנה הערב ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בבקשה לבחון את הדחתה מהמשכן. "שוחחתי הערב שוב עם היועמ"ש כדי לבחון את קידום הליך הדחתה של חנין זועבי מהכנסת, במעשיה ובשקריה היא עברה כל גבול ואין לה מקום בכנסת", מסר נתניהו.

 בנימין נתניהו, חנין זועבי. צילום: פלאש 90
בנימין נתניהו, חנין זועבי. צילום: פלאש 90