טרור באיו"ש: פיגוע דקירה וניסיון חדירה אירע הבוקר (חמישי) בסמוך לישיבה התיכונית בקריית ארבע. מחבל חדר מעל גדר היישוב והגיע לבית מבודד על שביל הביטחון מתחת לישיבה התיכונית. המחבל, מוחמד טראיירה, בן 17 מהכפר בני נעים שליד חברון, הספיק לדקור באורח אנוש את הלל יפה אריאל, בת 13.5 שהייתה במיטתה ולאחר מאמצי החייאה נקבע מותה. שני חברי כיתת כוננות הגיעו למקום והמחבל פצע אחד מהם, בן 31 באורח קשה, לפני שחוסל.



כוחות הביטחון וההצלה הוזעקו למקום וחובשים ופרמדיקים של מד"א דיווחו כאמור, כי באירוע נפצעו שניים - יפה אריאל שנפצעה באורח אנוש ופצוע נוסף באורח קשה. הנערה פונתה למרכז הטראומה בבית החולים "שערי צדק" כשהיא מחוסרת הכרה עם פציעות חודרות בפלג גופה העליון ולאחר מאמצי החייאה נקבע מותה. הפצוע פונה ל"הדסה עין כרם" בירושלים, עם פגיעת ירי בפלג הגוף העליון והתחתון, מצבו בינוני עד קשה ובהכרה. לבית החולים הצטרפה אשתו של הפצוע, מתנדבת מד"א שסייעה בטיפול הרפואי בבעלה.



כוחות הביטחון בזירת הפיגוע. צילום: דוברות זק"א
כוחות הביטחון בזירת הפיגוע. צילום: דוברות זק"א



לאחר היוודע קביעת מותה של יפה אריאל, מרכז הריקוד לאומנויות המחול בו רקדה מסר: "כואבים ומזועזעים מהירצחה של תלמידתנו היקרה והאהובה - הלל אריאל הי״ד בפיגוע דקירה בקריית ארבע. הלל רקדה בקבוצת הלהקות ורק אמש רקדה במופע מחול שקיימנו בירושלים. 'ומחה ה׳ דמעה מעל כל פנים וחרפת עמו יסיר'״.



תושבי היישוב הונחו בתחילה להישאר בבתים אך בהמשך, עם סיוע האירוע, לתושבים אושר לחזור לשגרה ולצאת מהבתים. בנוסף, כביש 60 נסגר לתנועה לשני הכיוונים. פרמדיקית מד"א דבורה אביעד, שהגיעה ראשונה למקום סיפרה: "סמוך לכניסה לבית ראיתי נערה כבת 15 וגבר כבן 30 שוכבים כשהם עם פציעות חודרות בגופם. הנערה הייתה מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה והיא סבלה ממספר פציעות חודרות בפלג גופה העליון. הענקנו לה טיפול רפואי ראשוני מציל חיים בשטח שכלל עיסויים, הנשמה ועצירת דימומים, העלינו אותה במהירות לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותה לבית החולים תוך כדי פעולות החייאה כשמצבה קשה מאוד. את הפצוע השני העלינו לניידת טיפול נמרץ ותוך כדי טיפול מציל חיים פינינו אותו לבית החולים כשהוא בהכרה מלאה כשלאורך כל הדרך הוא תקשר איתנו".



חובש בכיר במד"א אלעד פס סיפר: "העלינו את הנערה לניידת טיפול נמרץ כשהמטרה שלנו היא להעביר אותה לחדר הניתוח כמה שיותר מהר, היא סבלה מפצעי דקירה מרובים והייתה מחוסרת הכרה, לאורך כל הדרך ביצענו בה פעולות מצילות חיים שכללו עיסויים, הנשמה, מתן תרופות ועצירת דימומים".



רב הישיבה בקריית ארבע, סמוך לה אירע הפיגוע, אבינעם הורוביץ התראיין לגלצ: "לצערנו הרב, כמו שהכרנו בעבר, מחבלים חדרו לבית שנמצא לא רחוק מגדר הישיבה וכפי הנראה פגעו אנושות בילדה ופצעו קשה עוד אחד מהתושבים. הצבא בסריקות, אנחנו מחכים לשמוע. נתבקשנו לא לצאת בגלל שהישיבה שלנו סמוכה למקום האירוע".



ראש מועצת קריית ארבע, מלאכי לוינגר התראיין לגלי צה"ל ואמר כי "לאחר תקופה של שקט באזורנו, נכנס צעיר ערבי לבית, דקר ילדה בת 14 באורח קשה. הגיעו שני בחורים מכיתת הכוננות, אחד מהם נפצע באורח קשה והמחבל חוסל במקום. התושבים בשכונה הצפונית נדרשו להישאר בבתים. אנחנו מבחינתנו, כוחות החירום מתכנסים לסייע למשפחות". עוד הוא אמר: "אנחנו נמצאים באמצע אירוע, נשלים את המענה למשפחות ואז נוכל להסיק מסקנות. נעשה את כל המאמצים להחזיר את השקט והשלווה לאזורנו".



פיגוע דקירה בקריית ארבע. צילום: דוברות זק"א
פיגוע דקירה בקריית ארבע. צילום: דוברות זק"א



האירוע מגיע שבוע לאחר ששני בני אדם נפצעו באורח קל כשמחבלת פלסטינית שנהגה על רכב התנגשה ברכב ישראלי בשער אליאס, ליד הכניסה לקריית ארבע. מתחקור עולה כי פלסטינית שהגיעה מכיוון צומת אליאס לקריית ארבע פגעה ברכב ישראלי וכי כוח צה"ל שהיה במקום פתח באש וחיסל אותה. דובר צה"ל דיווח תחילה כי מדובר בחשד לפיגוע ולאחר מכן הבהיר כי מדובר בפיגוע מכוון שבוצע על ידי הפלסטינית. בתיעוד ממצלמות האבטחה ניתן לראות כיצד המחבלת "חותכת" את נתיב הנסיעה שלה באלכסון אל עבר הטרמפיאדה הנמצאת בנתיב הנגדי ומתנגשת בעצמה ברכב שעומד במקום.