שרי הקבינט המדיני-ביטחוני הגיבו הבוקר (ראשון) לצעדים החדשים שאישרו במטרה לעצור את ההסלמה שנרשמת בימים האחרונים בגל הטרור. "הקבינט החליט אתמול על הרבה דברים, דברים נכונים", אמר שר החינוך נפתלי בנט בראיון בגלי צה"ל. "לא כל מה שהצגתי התקבל. המבחן הוא בביצוע. אם נראה ביצוע נחוש, אני מאמין שנראה שיפור. אם לא נראה ביצוע – לא יהיה שיפור". 

השר בנט הדגיש כי "צעד חשוב הוא הפסקת הקצבאות למשפחות רוצחים. משפחות רוצחים לא יקבל קצבאות מהרשות הפלסטינית. זה אקט מורכב אבל אפשרי. יחד עם צעדים נוספים נגד המשפחות, זה יגרום גם לכך שהמפגעים עצמם יחשבו פעמיים לפני שיצאו לפגע, וגם לכך שהמשפחות ימנעו חלק ניכר מהמקרים". 

 

"צריך לעשות את הדברים בצורה אחראית"


גם שר הבינוי והשיכון יואב גלנט התייחס בגלי צה"ל להחלטות החדשות ואמר: "אנחנו פועלים, וההחלטות של אתמול הן בהחלט רלוונטיות. לא מדובר במהלך צבאי אחד, אבל כן במקסימום כוח. אני חושב שאנחנו חייבים לעשות את הדברים בצורה אחראית, להכות בטרור מצד אחד, להרוס בתים – אבל לזכור את המוקשים שמונחים כאן. אנחנו לא רוצים לראות אלפי שוטרים פלסטינים הופכים ומשתמשים בנשק שלהם נגדנו. המצב מאוד קשה, אבל נעשה מה שצריך ונהיה אחראיים, זה יכול להדרדר יותר". 

בנוסף, שרת המשפטים, איילת שקד התראיינה לגלי צה"ל בנושא החלטת הקבינט ואמרה: "הייתה ישיבה רצינית, דנו על כל האופציות, צריך להבין שאנחנו נמצאים בטרור ויראלי, טרור שאנשים נדבקים בו דרך הרשתות החברתיות. הילרי קלינטון הגדירה את זה יפה, היא אמרה שהמחבל מאורלנדו מת אבל הווירוס שהוא נדבק בו ממשיך לתקוף וצריך לטפל בו, צריך שיהיה טיפול יסודי ברשתות החברתיות".

השרה שקד. צילום: הדס פרוש , פלאש 90
השרה שקד. צילום: הדס פרוש , פלאש 90


עוד אמרה השרה שקד: "מה שאנחנו רוצים זה שהחברות עצמן, כפי שהיום לדוגמא, הן לא מאפשרות פוסטים בדפים על פורנוגרפיה של ילדים, אז שבאותה דרך לא יאשרו ויורידו בעצמם פוסטים של ארגוני טרור והסתה לטרור ושלא נצטרך לנטר כל פוסט". שקד התייחסה לכספים שמועברים למשפחות המחבלים לאחר פיגועים: "עד היום משפחות המחבלים קיבלו כספים אחרי פיגועי טרור ונעשה לזה סוף, מעבר הכספים ייפסק. עד עכשיו קיזזו מכספי המסים של הרשות הפלסטינית, אנחנו דרשנו שבאופן נקודתי פר משפחה ימנעו את העברת הכספים, על פי חוק אסור להשתמש בכספים האלה, אנחנו יכולים לעשות את זה, זה כספים לא חוקיים, ניתן לחלט אותם. המשפחות עצמן, שמהללות ומפארות את המעשים, אותם אנשים, משפחה גרעינית ייעצרו ויוגש נגדם כתב אישום והם יישלחו לכלא. המחבל מעתניאל, המשפחה שלו כולה בחקירה". לגבי ההחלטה לבנות 42 יחידות דיור בקריית ארבע: "אני פועלת שיצאו לתכנון עוד מכרזים גם בעתניאל ואני מקווה שנצליח, זו עבודה גם משפטית וגם מדינית, אני חושבת שצריך לבנות הרבה יותר".