הוריו של אורון שאול ז"ל מגבירים את המחאה. ההורים ולא מעט מבני המשפחה חסמו הבוקר (ראשון) את הכבישים באזור מעבר כרם שלום על מנת לשבש מעבר סחורות לרצועת עזה. ההורים, שהקימו אוהל מחאה לפני שבוע וניסו למנוע את הסכם הפיוס עם טורקיה, מוחים על המשך הסיוע ההומניטרי לעזה, בעוד אורון והדר גולדין מוחזקים בידי חמאס.



אבירם שאול, אחיו של אורון התראיין בגלי צה"ל ונשאל מהי מטרת חסימת הכבישים והוא ענה: "אנחנו אומרים הומניטריות תמורת הומניטריות, לא יתכן שיעברו סחורות כשאין שום דרישה או התניה מישראל להחזיר אותם הביתה. זה קשה, זה כואב, קשה לראות את הסחורה, את המחוות ההומניטריות שהם מקבלים והם נשארים שם". אבירם התייחס לכך שהסכם הפיוס נחתם ללא החזרת אחיו: "בהסכם שנחתם עכשיו עם טורקיה חמאס מקבל מחוות הומניטריות, אפשר להגיד לעזה אבל בסוף זה מגיע לחמאס, הוא זה ששולט ברצועה והוא נהנה מהמתנות האלה. בסוף מבצע 'צוק איתן' חמאס דרש מחוות והמדינה לא נענתה למחוות. ישנה מבחינתנו סוג של פריצת דרך שיכלה להביא איזושהי מקום לפתיחה של משא ומתן להחזרה שלהם וזה לא קרה".



אורון ואבירם שאול. צילום: פייסבוק
אורון ואבירם שאול. צילום: פייסבוק



"חייל שיוצא למלחמה צריך לחזור לא משנה באיזה דרך"


"אנחנו במשפחה רוצים להביא את אורון והדר בדרך הכי קלה שיש, ברגע שאנחנו נותנים להם מחוות הומניטריות ולא מקבלים שום דבר בתמורה כי אין לנו יותר על מה להתמקח איתם, אז עוד כמה שנים כשתהיה עסקה להחזרת שבויים צריך יהיה להניף את האצבע לעבר ראש הממשלה ולא לעבר המשפחות", אמר אבירם בכעס והוסיף: "הם צריכים לחזור, זה חיילים שלא הלכו לטייל בעזה אלא להילחם ונהרגו במלחמה. אני לא רוצה לדבר על מחיר של אסירים כאלה ואחרים, יש לשם כך את ראש הממשלה ואת ליאור לוטן. אני יודע שיש את הערכים, המחויבות שגדלנו עליה - חייל שיוצא למלחמה צריך לחזור ולא משנה באיזה דרך, על אלונקה, פצוע או לא בין החיילים".



כשהמראיין רזי ברקאי אמר כי מדובר בהחזרת גופות ולא בחיילים חיים אמר האח: "היכולת שלנו בניגוד לשליט היא הרבה יותר קשה, אני לא רוצה להיכנס לזה אם אורון בין החיים או לא, אף אחד לא עיין בדוח הפתולוגי, הכי קל לבוא ולהגיד שאורון לא בין החיים, צריך לדעת לשקול מילים". האח התייחס להבטחת ראש הממשלה לכלול את החזרת אורון, הדר והאזרח אברה מנגיסטו: "הייתה הבטחה של ראש הממשלה שזה יהיה תנאי מקדים, ברגע שתהיה עסקה שעזה תהיה כלולה בה ויצטרכו לתת מחוות הומניטריות, אורון והדר יהיו תנאי ראשוני להסכם. אפשר להגיד שלא עושים הסכם עם עזה אלא עם טורקיה אבל בסופו של דבר מי שמרוויחה היא עזה".



מחאת משפחת שאול בכרם שלום
מחאת משפחת שאול בכרם שלום



היום כאמור, אמורה לעגון בנמל אשדוד ספינת סיוע ראשונה מטורקיה, והמטען שעליה יועבר לעזה לאחר בדיקה ביטחונית בישראל. ההורים אמרו אתמול כי המאבק לשחרור הבנים עולה מדרגה: "נחסום בגופנו את מעבר כרם שלום ואת מעבר המשאיות עם המזון והסחורות מישראל לעזה", נאמר בהודעת משפחת שאול. היום התחילו צעדים אקטיביים לא רק במעברי הגבול אלא בצורות שונות. מרכז מטה המאבק של שתי המשפחות הקים צוות חשיבה במסגרתו הוא מתכוון לבצע מספר פעולות נוספות.