על רקע פרסום דוח הקוורטט, הקורא לישראל להפסיק את הבנייה בהתנחלויות, פותחת היום השדולה למען ארץ ישראל בכנסת בקמפיין חדש תחת הסיסמה: "מעלה אדומים ישראלית – יוצאים לדרך". במסגרת המהלך יחתמו שרים וחברי כנסת על "מגילת הריבונות של מעלה אדומים", שבה יביעו את מחויבותם להחלת הריבונות על העיר וישיקו את הקמפיין.



טקס החתימה החגיגי יתקיים היום במוזיאון הצייר קסטל במעלה אדומים בנוכחות ראש העיריה בני כשריאל וחברי מועצת העיר בשיתוף עם חברי הכנסת יואב קיש (ליכוד) ובצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי), ראשי השדולה למען ארץ ישראל בכנסת.



לדברי ראשי השדולה, מדובר בצעד ראשון בשורת פעולות ציבוריות ופרלמנטריות לקראת הגשת הצעת החוק להחלת הריבונות במעלה אדומים. בישיבה ישתתפו גם השרים זאב אלקין (ליכוד), חיים כץ (ליכוד) ואורי אריאל (הבית היהודי) וכן חברי כנסת מסיעות שונות, ראשי מועצות, אישי ציבור וחברי מועצה לדורותיהם.



מארגני האירוע אמרו כי ההחלטה על הקמפיין החדש התקבלה עוד לפני הפיגועים האחרונים ועוד בטרם התפרסמה טיוטת דו"ח הקוורטט אך אמרו כי "חתימה על מסמך מחויבות להחלת ריבונות ישראל על מעלה אדומים היא התשובה הציונית הטובה ביותר".



צפוי לחתום על המגילה, בצלאל סמוטריץ'. צילום: פלאש 90
צפוי לחתום על המגילה, בצלאל סמוטריץ'. צילום: פלאש 90



בעוד כשבועיים, בשיאו של הקמפיין, תונח על שולחן הכנסת של הצעת החוק להחלת הריבונות על מעלה אדומים. רק לפני שלושה שבועות חשפו בשדולת ארץ ישראל סקר מיוחד שנערך על ידי מכון "מדגם" בהנהלת מנו גבע וד"ר מינה צמח ממנו עולה כי רוב גדול מאוד בציבור הישראלי מימין ומשמאל תומך בהחלת הריבונות הישראלית בעיר מעלה אדומים.



מממצאי הסקר עולה כי כ-78% מהאוכלוסייה היהודית משוכנעים כי על ישראל להחיל את ריבונותה במעלה אדומים גם ללא הסכם עם הפלסטינים - כפי שהחילה בחוק את ריבונותה על רמת הגולן. יותר מ-70% סבורים כי יש להחיל את הריבונות במעלה אדומים גם אם ישראל תאלץ לשלם מחיר מדיני משמעותי ותגובה בינלאומית חריפה.



כ-88% מהאוכלוסייה היהודית בישראל מסכימים כי לתושבי מעלה אדומים מגיעות אותן זכויות שיש לכל אזרח אחר במדינת ישראל ולכן יש להחיל במעלה אדומים את החוק הישראלי במלואו.