ספינת הסיוע הטורקית הגיעה לארץ: הספינה "ליידי לילה" נכנסה היום (ראשון) לנמל אשדוד כשעליה מזון ותרופות ובימים הקרובים המשלוח יעבור למעבר כרם שלום. הספינה מגיעה לאחר החתימה על הסכם הפיוס עם טורקיה, לאחר שבמסגרתו הוחלט כי למרות שהסגר הימי על הרצועה לא יוסר, טורקיה תוכל לשלוח סיוע הומניטרי שיועבר דרך ישראל.



מוקדם יותר מחו הוריו של החייל הנעדר אורון שאול במעבר כרם שלום וחסמו כבישים באזור. ההורים ובני משפחה חסמו את הכבישים על מנת לשבש מעבר סחורות לרצועת עזה. ההורים, שהקימו אוהל מחאה לפני שבוע וניסו למנוע את הסכם הפיוס עם טורקיה, מוחים על המשך הסיוע ההומניטרי לעזה, בעוד אורון והדר גולדין מוחזקים בידי חמאס.



אבירם שאול, אחיו של אורון התראיין בגלי צה"ל ונשאל מהי מטרת חסימת הכבישים והוא ענה: "אנחנו אומרים הומניטריות תמורת הומניטריות, לא יתכן שיעברו סחורות כשאין שום דרישה או התניה מישראל להחזיר אותם הביתה. זה קשה, זה כואב, קשה לראות את הסחורה, את המחוות ההומניטריות שהם מקבלים והם נשארים שם". אבירם התייחס לכך שהסכם הפיוס נחתם ללא החזרת אחיו: "בהסכם שנחתם עכשיו עם טורקיה חמאס מקבל מחוות הומניטריות, אפשר להגיד לעזה אבל בסוף זה מגיע לחמאס, הוא זה ששולט ברצועה והוא נהנה מהמתנות האלה. בסוף מבצע 'צוק איתן' חמאס דרש מחוות והמדינה לא נענתה למחוות. ישנה מבחינתנו סוג של פריצת דרך שיכלה להביא איזושהי מקום לפתיחה של משא ומתן להחזרה שלהם וזה לא קרה".