למעלה מ-165 בני אדם נהרגו היום (ראשון) לפנות בוקר וכ-200 נפצעו בפיצוץ של משאית תופת בבגדד בירת עיראק. דאעש לקח אחריות על הפיגוע. גורמים בממשלת עיראק מסרו, כי הפיגוע היה אחד הקשים שידעה העיר בשנים האחרונות. עשרות חנויות עלו באש בעקבות הפיצוצים שהיו במרכז מסחרי בשכונת אל-קראדה. עדי ראייה מסרו, כי המשאית התפוצצה סמוך למסעדה עממית, שם סעדו רבים סעודת הצום ביום ראשון לפנות בוקר. בנוסף, אלפים ערכו קניות לקראת עיד אל-פיטר שחל השבוע.



מפגינים זועמים יידו אבנים, בקבוקים, מקלות ונעליים אל שיירת המכוניות של ראש הממשלה, חיידר אל-עבאדי, בעת שבא לפקוד את זירת הפיגוע. המפגינים האשימו את הממשלה העיראקית באוזלת יד, שכן הפיגוע היה קרוב לאזור הירוק – אחד האזורים המאובטחים ביותר במרכז הבירה העירקאית.



בהשטאג "פיגוע קראדה" תהו פעילים חברתיים, איך ייתכן שמכוניות התופת הצליחו להיכנס אל לב הבירה, ימים ספורים לאחר שכוחות הביטחון העיראקיים הצליחו להשתלט על העיר פלוג'ה, שהייתה בשליטת דאעש, שם הכינו ושלחו את מכוניות התופת אל הבירה.



אל-עבאדי, שהודיע ב-26 ביוני על ניצחון כוחות הביטחון בקרב מול אנשי ארגון המדינה האסלאמית בפלוג'ה, הבטיח לבוא חשבון עם "הטרוריסטים שביצעו את הפיגוע". הוא הוסיף, כי "לאחר שנמחצו בקרב בפלוג'ה, קבוצות המחבלים יוצאים אל מעשי ייאוש".



הבית הלבן גינה את הפיגוע ואמר כי המתקפה רק מחזקת  עת העמידה של ארצות הברית מול המדינה האסלאמית. "אנחנו מאוחדים עם העם והממשלה העיראקיים במאמצים להרוס את דאעש", נמסר מהבית הלבן.