כוחות הביטחון ממשיכים לחקור האם משפחתו של המחבל מוחמד טראיירה, שרצח בדקירות את הלל יפה אריאל ז"ל במיטתה בקריית ארבע, ידעו על המעשה מבעוד מועד. הלילה (שני) עצרו כוחות צה"ל את שני אחיו של המחבל, במהלך פעילות מבצעית במרחב חברון. אתמול נעצרה אחותו של המחבל, כחלק מהמאמץ להרתיע מחבלים פוטנציאליים על ידי פגיעה במשפחותיהם.



כוחות צה"ל עוצרים את שני אחיו של רוצחה של הלל יפה אריאל ז"ל

אתמול שללה ישראל את היתר הכניסה לישראל של מושל חברון, כאמל אחמד חסן חמיד, זאת לאחר שביקר בבית משפחתו של טראיירה. בפוסט שפרסם אלוף מרדכי, הוא אישר כי נשללו זכויותיו של המושל ואפשרות כניסתו לישראל: "לתמיכה בטרור יש הרבה ביטויים. אתמול ביקר מושל חברון כאמל חמיד את משפחות המחבלים מבני נעים. ביקור המשפחות הוא כהסכמה לרצח המתועב ומעודד לטרור", כתב אלוף מרדכי. "מה המסר? האם מושל חברון מביע תמיכה ברוצח ילדה בת 12? אנו מצפים מההנהגה הפלסטינית לקחת אחריות ולקרוא לרגיעה וסובלנות. ישראל לא תסייע לתומכים בטרור".



עם זאת, בשיחה עם סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" הכחיש המושל חמיד את העובדה שהוא בכלל מחזיק בתעודת VIP המאפשרת את כניסתו לישראל והוסיף: "אין לי מה לעשות בישראל".

הריסת בתי המחבלים שרצחו את הרב ראובן בירמכר



עוד אמר המושל חמיד כי ביקורו בסוכת האבלים בבית המשפחה נערך מטעמים חברתיים ודתיים, ואינו נושא משמעות מדינית או מעיד על עמדה. לדברי חמיד, ישראל היא שאחראית להגברת המתח והאלימות בצעדים שהיא נוקטת. הוא הוסיף כי ממילא אינו מקבל זכויות או הטבות כלשהן מתוקף תפקידו.



צה"ל הרס בתי מחבלים


בתוך כך, כוחות צה"ל בשיתוף עם לוחמי משמר הגבול והמנהל האזרחי, הרסו הלילה את בתיהם של המחבלים עיסא יאסין יוסף אסאף וענאן מחמד צאלח חמאד שבקלנדיה, שביצעו את פיגוע הדקירה בשער יפו ב-23 בדצמבר, בו נרצח הרב ראובן בירמכר ז"ל, נפצע אזרח נוסף ובמהלכו נהרג עופר בן ארי ז"ל, כך מסר דובר צה"ל. ההריסה נעשתה בהתאם להנחיית הדרג המדיני.



במהלך הריסת הבית התפתחו הפרות סדר, נזרקו אבנים ובלוקים ובוצע ירי לעבר הכוחות. כוחות צה"ל ולוחמי משמר הגבול הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי חי ממנו נפצעו שישה פלסטינים. בנוסף, כוח צה"ל תפס נשק מסוג M16, שני מטעני צינור ומספר בקבוקי צבע דליקים אשר הועברו לידי כוחות הביטחון.