משלוח לרצועת עזה: משאית ראשונה מאניית המשלוח הטורקית הגיעה היום (שני) מנמל אשדוד למעבר כרם שלום. המשאית שהגיע אתמול לאשדוד, הכילה משלוח של צעצועים, בובות וחיתולים, בתוך קרטונים הנושאים את דגלי טורקיה. אנשי רשות המעברים במשרד הביטחון ונציגי מתאם הפעולות בשטחים, פרקו את הסחורה ונערכו להעביר אותה לרצועת עזה. בתוך כך ממשיך המאבק של משפחת החייל אורון שאול שלחם במבצע צוק איתן. משפחתו ממשיכה לדרוש את התניית העברת הסחורה לרצועה בהשבת בנה. בתגובה להעברת המשלוחים בטורקיה שהתאפשר לאחר ההגעה להסכם פיוס בין ישראל לטורקיה, אמרה המשפחה כי "הממשלה איבדה כיוון". בביקורת על התנהלות הממשלה הוסיפה המשפחה: "הממשלה רוצה לדבר על 'מחיר' החזרת הבנים? זה חלק מקמפיין נגד המשפחות. זה מעשה חסר תקדים שבו המדינה ושליחיה מנהלים מערכה נגד משפחות שאול וגולדין במקום נגד החמאס. הציבור צריך לדעת שהתבלבלו היוצרות".



משלוח שהגיע למעבר כרם שלום

לדברי המשפחה, המדינה מפקירה את הבן, אורון שאול ואת הדר גולדין: "צוק איתן אולי הסתיים בעבור הפוליטיקאים, אבל השארנו בנים מאחור. לכן, המערכה עדין לא תמה. ישראל השפויה. ישראל שעל ברכיה גדלנו, לא משאירה את חייליה מאחור. אין ערך חשוב יותר לחוסן הלאומי והביטחוני ולצערנו הממשלה לא נוהגת על פי הערכים הנעלים הללו".



לטענת המשפחה, מזה שנתיים שהממשלה לא גיבשה מדיניות לגבי הפעלת לחץ על החמאס. "דיבורים ושליחים היו אבל אפס תוצאות, היעדר מדיניות. התנהלות חובבנית לשמה. האסירים המחבלים מהחמאס נהנים מתנאים מפליגים, לרצועה נכנסים מידי יום 900 משאיות עם מותרות, זאת ועוד בבתי החולים שלנו מטפלים בבני משפחות של בכירי החמאס. הכל ללא תנאי וללא הצבת דרישות הומניטריות לגבי גורל בננו מצד מנהיגי המדינה", הוסיפה המשפחה.



מחאת משפחת שאול בכרם שלום
מחאת משפחת שאול בכרם שלום




"הומניטריות תמורת הומניטריות"


כזכור, אתמול חסמה משפחתו של אורון שאול את הכבישים באזור מעבר כרם שלום על מנת לשבש מעבר סחורות לרצועת עזה. ההורים, שהקימו אוהל מחאה לפני שבוע וניסו למנוע את הסכם הפיוס עם טורקיה, מוחים על המשך הסיוע ההומניטרי לעזה, בעוד אורון והדר גולדין מוחזקים בידי חמאס.

אבירם שאול, אחיו של אורון התראיין אתמול בגלי צה"ל ונשאל מהי מטרת חסימת הכבישים והוא ענה: "אנחנו אומרים הומניטריות תמורת הומניטריות, לא יתכן שיעברו סחורות כשאין שום דרישה או התניה מישראל להחזיר אותם הביתה. זה קשה, זה כואב, קשה לראות את הסחורה, את המחוות ההומניטריות שהם מקבלים והם נשארים שם". אבירם התייחס לכך שהסכם הפיוס נחתם ללא החזרת אחיו: "בהסכם שנחתם עכשיו עם טורקיה חמאס מקבל מחוות הומניטריות, אפשר להגיד לעזה אבל בסוף זה מגיע לחמאס, הוא זה ששולט ברצועה והוא נהנה מהמתנות האלה. בסוף מבצע 'צוק איתן' חמאס דרש מחוות והמדינה לא נענתה למחוות. ישנה מבחינתנו סוג של פריצת דרך שיכלה להביא איזושהי מקום לפתיחה של משא ומתן להחזרה שלהם וזה לא קרה".

אורון ואבירם שאול. צילום: פייסבוק
אורון ואבירם שאול. צילום: פייסבוק