החקירה החדשה נגד נתניהו: לאחר שנחשף היום (שני) כי מתנהלת חקירה גדולה ומורכבת בתקופה האחרונה נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בחדשות ערוץ 2 מסרו כי במוקד החקירה כספי תרומות מאנשי עסקים זרים ששימשו לכאורה את נתניהו במהלך כהונתו הנוכחית. ככל הנראה יש מקרים נוספים אך יש עליהם התיישנות. בנוסף, חקירת המשטרה והפרקליטות יצאה מגבולות ישראל ונעשית גם בחו"ל ולא מן הנמנע שיידרשו חיקורי דין, כך צוין בחדשות 2. החקירה מתבצעת בליווי צמוד של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט והמפכ"ל רוני אלשיך.



מדובר בחקירה חדשה, שאינה עוסקת בפרשות האחרונות ששמו של נתניהו נקשר בהן – ביביטורס והמיליונר ארנו מימרן. החקירה נשמרת בסוד וידועה רק לנוגעים לה. כזכור, בפרשת ביביטורס, פרשת הטיסות של ראש הממשלה ורעייתו - נתניהו נפגש עם מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא והסביר את סיבות נסיעותיו ואת נסיעות משפחתו לחו"ל על חשבון גורמים זרים, בעת שכיהן כשר האוצר בממשלת שרון. נתניהו תושאל לגבי פרטי הפרשה בעקבות בקשתו, משום שלפי נהלי משרד המבקר מושא הביקורת הוא זה המבקש שימוע כדי לשטוח את טענותיו ולנסות לשכנע כי אין פסול במעשיו. 



ארנו מימרן. צילום: AFP
ארנו מימרן. צילום: AFP



בפרשת ארנו מימרן, הואשם ראש הממשלה כי קיבל מהמיליארדר מימרן סכום של מיליון אירו במהלך מסע הבחירות בשנת 2009 עליו לא דיווח. נתניהו בתגובה אמר כי "ההר הוליד עכבר, אפילו לא עכברון", לדבריו "אמרו שמדובר במיליון יורו לקמפיין בחירות בשנת 2009 - לא מיליון יורו, לא קמפיין בחירות ולא 2009. זה קרן שהקמתי כשהייתי אזרח פרטי לטובת פעילות למען ישראל בשנת 2001. אך גם לבלון הזה יצא כל האוויר וזה ברור שזה חלק מרדיפה פוליטית שיטתית. מה שלא הצליחו לעשות בקלפי, מנסים לעשות כעת בהאשמות שווא עם ניפוח תקשורתי אדיר".




מלשכת נתניהו לא התקבלה תגובה.